woensdag 30 oktober 2013

Nieuwe pannenlappen en een grote ovenwant

Ben gek op het maken van dingen in de oven, vooral deze periode vind ik het heerlijk om ovenschotels te maken. De afgelopen keren lukte het bijna niet om de schaal uit de oven te krijgen omdat mijn trouwe ovenwanten die al geruime tijd in mijn bezit zijn toch akelig dun zijn geworden waardoor ik mijn handen brandde.
Ga de oudjes heel voorzichtig uit elkaar halen en voorzien van nieuwe wattine want van jongste dochter mag ik ze niet weggooien, ze speelde hier altijd mee toen ze nog een klein grietje was, als het lukt leg ik ze voor haar weg voor als ze op zich zelf gaat wonen.
De oudjes zijn een beetje dun geworden en krijgen hopelijk nog een tweede leven.
In het boek van Cath Kidston vond ik een patroon voor een grote ovenwant dit leek me wel praktisch dus hup aan de gang om te maken.
Had nog een stukje stof over van de tas die ik onlangs maakte, wattine en biesband heb ik ook altijd in huis dus de ovenwant zat zo in elkaar.
Het is eigenlijk een grote doek waar je aan beidde uiteinden een soort pannenlap naait waar je handen in kunt doen, is lekker dik geworden dus zal mijn handen niet verbranden.
Van de laatste stukjes nog een paar pannenlappen om het geheel af te maken.

Dit was weer een geslaagd projectje om even tussendoor te maken!
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een grappige ovenwanten, hoop dat je ze dusdanig kunt herstellen dat je jongste dochter ze misschien nog eens kan gebruiken.
    Die nieuwe is mooi en zo'n lange lap is ontzettend handig met overschalen enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HayHay!
    Wat heb je een mooie ovenwant en pannenlappen gemaakt! Heel leuk! Enne de oude idd bewaren voor later ;-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! En de oude inderdaad niet weggooien, zijn super grappig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Het is echt een handig ding, al een aantal keer gebruikt en werkt echt super!
      In het begin is het nog wat stug door de fiberfill maar na een paar keer gebruik word het soepeler!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!