vrijdag 27 december 2013

Creatieve uitdaging voor het nieuwe jaar!!

Mijn eerste creatieve uitdaging voor het nieuwe jaar is meedoen met het haken van een streepjes deken.
Het begint op 3 januari en je maakt je deken in 42 weken met allerlei verschillende steken.
Hier kun je er alles over lezen!!
In het verleden heb ik wel eens gehaakt dus de afgelopen dagen de haaknaald eens ter hand genomen om vast wat te oefenen.
Heb een aantal granny squares gemaakt van restjes die ik nog had liggen.
Dit gaat me vrij makkelijk af, dus ik zocht even verder op internet voor iets anders om te maken.
Voor mijn knopen, kleine klosjes garen, kralen gebruik ik legen glazen potjes die zijn om zo te zien nogal saai.
Hier vond ik een leuk patroon om potjes om te haken, het zijn eigenlijk sfeerlichtjes maar goed het staat ook leuk als straks alle potten met een jasje aan op mijn hobby kamer staan.

Deze 3 zijn al zover klaar, ga ze denk ik nog een beetje pimpen met een lintje en kralen maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Lees op veel blogs dat haken verslavend is, en dat is het ook!!
Als er een potje klaar was ging ik gelijk naar boven om een nieuwe te halen.

Ben er al uit welke kleuren de deken gaat worden, dus straks maar even naar de winkel om wol te halen, nu maar hopen dat alle kleuren aanwezig zijn.
Welke kleuren het gaan worden lezen jullie in een volgend bericht.

1 opmerking:

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!