maandag 6 januari 2014

Haken...........verslavend

Sinds ik me heb opgegeven om mee te doen met de crochet along 2014 is mijn interesse in haken groter geworden en vind ik het echt verslavend.
Heb de eerste 2 toeren af en dit waren steken die ik gelukkig wel al kon, nu afwachten wat er de komende week op het programma staat.

Onlangs kocht ik het boek haken en kleur en hier staat ook een deken in, hier ben ik gisteren aan begonnen.
Kan heel slecht niets doen s'avonds als ik voor de tv zit en daar is dit een heerlijk project voor, niet te moeilijk van steken dus lekker oefenen voor de andere deken.
Het patroon bestaat uit 5 toeren die je iedere keer herhaald.
 In het boek wissel je iedere toer van kleur, dat heb ik de eerste 2x wel gedaan en nu doe ik 2 toeren van iedere kleur en verder zie ik wel hoe ik het ga invullen.
1 van onze 2 hondjes komt iedere keer even kijken wat ik aan het doen ben, is een echt aagie
Verder vanmiddag nog even een labeldoekje gemaakt voor baby Mats, de naam er op gemaakt met flockfolie.
 

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke autostof! En je hebt ook veel autolintjes zie ik.
    Ik kan nogniet beginnen met het deken, garen is nog niet binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je nog niet aan je deken kan beginnen, hoop dat je bolletjes snel komen!

      Verwijderen
  2. Je begin van de beide dekens zijn er. Leuk hoor!
    Maar wel gelijk 2 grote projecten ze te zien!
    Je labeldoekje is ook leuk geworden. Mooi stofje heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het zijn wel 2 grote projecten maar doe het naast de anderen dingen die ik doe vooral in de avond voor de tv vind ik haken ontspannend en het heeft ook geen haast.

      Verwijderen
  3. HayHay!
    Haken is inderdaad zo verslavend! :-)
    Prachtig is dat boek he! Ik heb het boek met kerst gekregen.
    De deken die je uit het boek maakt, met welk garen haak je die?
    En klopt het dat je ook een chihuahua hebt?
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Danielle,
    Haak de deken uit het boek met garen van de Wibra met haaknaald 5, word een lekkere dikke deken.
    Heb 2 chihuahau's, dit is een dochter van onze chihuahua die we al hadden.
    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chihuahua's zijn zo leuk!
      Heb er ook twee :-) Die van mij zijn broertjes van elkaar.

      Verwijderen
  5. Tof dat labeldoekje. En zo te zien wil je hondje ook wel helpen haken. Haken en breien daar ken ik niks van . Mijn dochter gaat nu vanaf vrijdag leren breien en ik heb haar gezegd dat ze het mij dan eens mag leren .

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!