dinsdag 21 januari 2014

Opdracht 1 is af

In mijn vorige blog schreef ik al dat ik 2 opdrachten heb gekregen.
De eerste daarvan is af, het zijn 4 kussenhoesjes geworden met het formaat 30 x 50 met verschillende stoffen in vlakken.
Kreeg een paar voorbeeld foto's via de mail van kussens die groter waren en de vlakken dus ook groter.
Vond het wel een uitdaging om er iets moois van te maken, na wat heen en weer mailen kreeg ik de vrije hand om me uit te leven, per 2 kussens wilden ze dat er eenzelfde stof in terug kwam.
Vond vorige week in de kringloop 2 nieuwe kussens in dit formaat zodat ik de hoezen kon passen en mooi op de foto kon zetten.
Rondom heb ik een fuchsia roze paspel tussenuit gestikt, dezelfde kleur als de achterkant.
De hoezen sluiten met een flapsluiting.
Gisteren waren ze klaar en heb de foto's gemaild dat is altijd weer een spannend iets, valt het in de smaak, vinden ze het niets etc...
Gelukkig valt het goed in de smaak en kreeg ik de complimenten dat het er goed uitziet.
Vandaag gaan ze op de post en hopelijk kunnen ze er vanaf morgen van genieten.
Opdracht 2 is een boxkleed, daar ga ik de komende dagen mee aan de gang, de lapjes zijn geknipt dus kan ik vanaf vandaag beginnen met naaien.

Het kleed gaat lijken op een boxkleed wat ik eerder maakte als een kraamcadeau voor Jaqueline.
Maak altijd maar 1 zelfde kleed omdat een boxkleed in opdracht gemaakt uniek moet blijven.
In overleg ga ik 2 andere stoffen gebruiken en het patroon word ook iets anders.

Verder nog de 2 toeren gehaakt van de CAL, ook nog makkelijk, vanaf volgende week word het moeilijker dan gaan we de Catharine Weel haken ben benieuwd.

Ben ook nog aan mijn andere deken bezig maar daar laat ik in mijn volgende blog weer iets van zien.











4 opmerkingen:

  1. weer lekker crea bezig geweest!
    Mooi hoor die vrolijke kussens en dat ze met een flap dicht gaan ,een heel werk maar wel mooi!
    Sukses met je boxkleed!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een gave kussens! Heel mooi. Word er vrolijk van. En dat terwijl ik net wakker word na de nachtdienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk die kussens. Ik kijk al uit naar je boxkleed

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!