dinsdag 11 februari 2014

Uilen kussen en nieuwe naamlabels gemaakt

Ben op het ogenblik met veel dingen tegelijk bezig, en kom echt tijd te kort voor alles wat ik nog wil maken.
Zo heb ik vanmorgen even een uilen kussen afgemaakt wat al een aantal weken boven bijna klaar lag te zijn, moest alleen het naadje nog dicht maken maar ik schoof het iedere keer maar weer aan de kant tot vanmorgen toen dacht ik laat ik het eens afmaken.

Ben toch blij dat het klaar is en vind 'm echt leuk geworden, er zullen er dus nog een aantal volgen want ik ben gek op uilen.
Aan mijn creaties maak ik zoals velen van jullie een naamlabeltje, staat net even leuker.
Mijn potjes waren bijna leeg dus gisteren even een aantal nieuwe gemaakt.
Het voordeel van zelf maken is dat je iedere keer een ander letter type of tekst erop kan zetten en je kan je favoriete kleuren van stof gebruiken.
Heb nu gekozen voor simpel Dianez in een groter letter type.
Als je je stof hebt geprint dan moet het in de azijn om de inkt te fixeren.
Laat het altijd een tijdje staan en dan spoel ik de labels uit met heet water, daarna heet strijken en je labels zijn bijna klaar.
Tijdens het strijken vouw ik de zijkanten naar binnen en dan het labeltje ook een keer dubbel, je krijgt dan een mooi dicht en dik labeltje.
Als ik ze heb gestreken dan naai ik ze aan de bovenkant gelijk dicht dat stikt makkelijker tussen uit.
Mijn potjes zijn voorlopig weer gevuld.
Hier vind je hoe je heel makkelijk je eigen labels maakt!
 

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Heb een all in one printer, heb even een link onder mijn bericht gezet dan kun je het even na lezen hoe ik het gedaan heb.

      Verwijderen
    2. Die link had ik al eens gezien. Wij hebben een laserprinter, dus dat lukt niet

      Verwijderen
  2. Ow wat leuk dat kussen! Ik ben ook wel benieuwd hoe je de labels maakt. Ik bestel ze altijd. Maar gaat zoveel sneller dan ik denk. Ben er zo doorheen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bestelde ze voorheen ook maar was niet altijd tevreden over het resultaat.
      Heb een linkje geplaatst op mijn blog hoe je dit heel makkelijk zelf doet!

      Verwijderen
  3. Super leuk gedaan zeg!
    Ik bestel ze telkens.
    Maar dit is een goedkopere oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke uil hoor. En tof dat jij je labels zelf maakt.Hier is van Zondag mijn ontwerp weg naar hongkong

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HayHay!
    Uiltjes zijn zo leuk! En jouw kussen is prachtig!
    En wat een super handig en mooi idee van de labels!
    Bedankt!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuke uil!! Bedankt voor de link, want ik vind je labels wel heel mooi. Ik heb geweven labels, heb er nog een paar over maar vind ze vaak een beetje te klein en ik zit toch altijd te priegelen. Eens kijken of ik ze ook eens zelf kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh je uil is echt super knap!!! De labels heb je ook mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!