zaterdag 1 maart 2014

Maxi cosi

In mijn vorige blog bericht schreef ik al dat ik een maxi cosi  aan het bekleden ben.
Het is een pittig opdrachtje maar wel heeeel leuk om te doen vooral als je het ziet veranderen van een sombere donkerblauwe bekleding naar een fleurige rode/roze bekleding.
Het uit elkaar halen ging ook makkelijk, heb de delen over getrokken op papier en toen opnieuw alles uitgeknipt en opnieuw bekleed.
oude bekleding

nieuwe bekleding
Toen begon de klus om alles weer goed aan elkaar te naaien, had gelukkig heel veel foto's gemaakt zodat ik het terug kon kijken als ik het even niet meer wist.
Tussen door vaak passen of het klopte.
passen en meten of het klopt
Op het laatste stuk wel 5 naalden gebroken en zat alles tegen dus alles weggelegd.
Vanmiddag vol goede moed verder gegaan en alles zover afgemaakt zonder het breken van naalden.
Het wachten was op rood elastiek, net gebracht door de post dus morgen nog een elastiekje naaien langs de boven en onderrand.
met verkleiner
 
zonder verkleiner
 Ook nieuwe riembeschermers gemaakt want deze waren niet compleet.
Stikte ook een paspel tussen uit net als bij het origineel.
Nu alleen nog de kap maken en dan is alles klaar.
   
   Fijn weekend allemaal
     lieve groetjes,
       Diane


        
           
                                                 

6 opmerkingen:

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!