donderdag 15 mei 2014

Omkeerbare shopper

Onlangs gaf ik me op om mee te doen met de wedstrijd een omkeerbare shopper naaien via de blog van Sew Natural
Heb eerst het patroon uitgeprint en ben gaan nadenken hoe ik het wilde gaan doen en zeker niet onbelangrijk welke stof ga ik hiervoor gebruiken.
Een tijdje geleden vond ik bij de kringloopwinkel stof waar nog geen bestemming voor was gevonden, dus deze stofjes heb ik gebruikt voor dit project.
Als extra  werd gele en oranje paspelband gebruikt welke ik zelf maakte van restjes biesband wat er nog lag.
De banden maakte ik ook iets langer zodat je de tas als schoudertas kunt gebruiken.
Ook 4 stofknopen gemaakt van de stofrestjes van de tas.
Op de voorkant van de tas maakte ik een grote zak die door loopt tot onder, deze sluit met een stofknoopje.
Voor de binnen tas deed ik het zelfde alleen aan de andere zijde zodat de tas mooi in balans blijft en niet te zwaar word met 2 zaken op dezelfde kant.
De tas sluit met een lus en stofknoop.
Buitenstof


Binnenstof

Als je de tas sluit kun je het lusje wat aan de binnenkant zit ook aan de stofknoop die aan de binnenkant zit vast maken, daarover het lusje voor de buitenkant en de tas is mooi dicht.
Ben zelf tevreden over het resultaat en vond het heel leuk om mee te doen.
De tas kan gebruikt worden als boodschappentas maar ook als strandtas er past genoeg in.
Nu maar afwachten of mijn tas word uitgekozen die Marieke het mooist/leukst vind!





 

7 opmerkingen:

  1. Ohja deze wedstrijd, ik was hem al bijna weer vergeten. Leuke versie heb jij gemaakt! Ik weet nog niet of ik ga meedoen. De prijzen zijn wel erg leuk... Nog maar even tijd vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, da's een mooie tas geworden! Ik denk er aan om mee te doen maar heb nog geen tijd gevonden om er ook echt werk van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt nog ruim een week de tijd om het te maken!
      Is leuk om te zien wat er van een zelfde patroon gemaakt word!

      Verwijderen
  3. Heel erg mooi en dat stofje is gewoonweg de MAX!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tas met een heel mooie afwerking en het stofje is geweldig en supervrolijk !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!