vrijdag 27 juni 2014

Tafel lopers, kussens, kleedjes, onderzetters en gewonnen give away

Onze dochter van net 18 doet de opleiding van verzorgende IG en vandaag is haar laatste stage dag van het 2de jaar wat ze met heel goed resultaat heeft afgesloten.
Vanaf haar 14de wist ze al dat ze de zorg in wilde om met oudere mensen te werken.
Haar 1ste jaar liep ze stage bij dementerende ouderen en dit vond ze heel erg leuk om te doen, zag haar iedere dag met veel plezier naar stage gaan, ze waren daar heel tevreden en zo werd ze daar gevraagd om vakantie werk te doen.
Als afscheidscadeau maakte ik toen deze theemuts in de vorm van een theepot van Janneke Brinkman stof omdat ze daar ook het servies van hadden.
Nu is haar 2de jaar alweer voorbij en nu heeft ze stage gelopen op een kleinschalig woonproject bij ons in het dorp, dit bestaat pas 3 jaar en is een supermooi gebouw van alle gemakken voorzien, heel anders dan een verpleeghuis.
De 5 bewoonsters die daar wonen wilden graag wat kleur in de huiskamer dus ben ik daar een paar weken geleden even wezen kijken hoe het eruit zag.
Het ziet er wel gezellig uit maar er kon duidelijk wel wat kleur in dus besprak in met de dames wat ze graag als afscheidscadeau wilde.
Graag 2 tafellopers want de tafels zagen er zo kaal en kleurloos uit, en 2 kleedjes voor 2 andere tafeltjes.
Er stonden ook 2 mooie stoelen voor visite en daar maakte ik nog 2 mooie kussens voor en ook nog een stapeltje onderzetters voor de koffie/thee glazen zodat het allemaal 1 geheel word aan de tafels waar de dames zitten.
Aan het kleinste kleedje haakte ik nog een mooi rood randje.


Ben benieuwd wat de dames er van vinden maar ik denk zomaar dat dat wel goed zit.
Onze dochter gaat van de zomer opnieuw werken bij haar 1ste stage adres daar werd ze in februari al voor gevraagd en daar heeft ze enorm veel zin in.
Haar laatste stage jaar gaat ze in een verpleeghuis doen en dat is ook weer leuk want daar heb ik zelf mijn opleiding als ziekenverzorgende gedaan en een aantal jaren gewerkt!
Wij zijn heel trots op haar dat ze het zo goed doet want het is een zwaar maar mooi beroep en gezien de bezuinigingen op de zorg ook wel vaak moeilijk om de bewoners genoeg aandacht te geven terwijl ze dit wel verdienen.

Deze week viel er ook nog een gewonnen give away door de brievenbus.
Het zijn mooie zelfgemaakte enveloppen gemaakt door Tineke, zij heeft een blog genaamd Zuidweg10 waar zij mooie verhalen schrijft over wat haar bezig houd in haar leven.
Tineke ik ben er heel blij mee, nogmaals bedankt!


*****Lieve groetjes Diane*****

 

10 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een leuke set! Daar zal die huiskamer inderdaad wel van opfleuren! Mooi geschreven over het werk van je dochter, terecht dat je trots op haar bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat lief gemaakt!
    Ik heb echt heel veel respect voor de mensen die onze ouderen verzorgen terwijl het met alle bezuinigingen steeds moeilijker is.
    Ik weet zeker dat deze mooi spulletjes worden gewaardeerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk afscheidscadeau heb je gemaakt. Zo te lezen is je dochter helemaal op haar plek in de ouderenzorg. Heel fijn als je al zo vroeg precies weet welke kant je op wilt. Knappe en lieve dochter dus, da's duidelijk! Gefeliciteerd met de give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooi pakketje.ik denk wel dat ze er blij mee was en proficiat met je gewonnen prijs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof gemaakt en het zal er zeker de kamer opfleuren!Ik werk ook een verzorgingstehuis voor bejaarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, vind het vooral leuk dat ze het zelfde beroep heeft als wat ik doe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WOW! Die vijf bewoonsters van het woonproject zullen in hun nopjes zijn. Wat heb jij mooie dingen gemaakt.

    Proficiat aan je dochter voor haar mooie cijfers.

    Respect ook voor haar nobel beroep. Mijn vader verbleef voor hij stierf, in een verzorgingstehuis, en het viel me daar op , hoe hij op een super manier door de verzorgsters werd vertroeteld. Het lijkt me een zwaar, maar tegelijk heel veel voldoening schenkend beroep.
    En zo te horen ligt het je dochter goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een heel mooi beroep en geeft zoals je schrijft veel voldoening.
      Ze doet het echt met veel overgave, herken veel van mezelf in haar en dat vind ik heel mooi!

      Verwijderen
  8. Heel graag gedaan hoor! Ik was blij dat ik wat terug kon doen voor alle reacties die je al bij mij achter hebt gelaten. Ik geniet er elke keer weer van :-))))

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!