donderdag 3 juli 2014

Gekregen van mijn lief

Vorige week kreeg ik een van mijn lief een mooie nieuwe lockmachine.
Hij wist dat ik er graag 1 wilde hebben en dat ik het internet af struinde om vooral niet een te dure te zoeken want als ik er niet mee overweg kon wat dan, het is best wel een uitgave.
Dit is 'm geworden, ben er superblij mee en de eerste rokjes heb ik er al mee genaaid.
Wilde wat rokjes naaien voor als ik op een zomermarktje sta en kreeg uit mijn omgeving ook wel eens de vraag of ik geen rokjes kon maken.
Kocht een leuk rokjes patroon, kleine restjes stof heb ik altijd wel want kan niks wegdoen en ging aan de slag.
Super makkelijk patroon waar je mee kan variëren, rokje uit 1 stofje, uit meerderen stoffen, bandjes toevoegen etc.
Dit is het eerste rokje wat ik maakte in maat 80, de stofjes had ik nog liggen en om te proberen vond ik het leuk bij elkaar passen.
Daarna maakte ik nog 2 rokjes van restjes in maat 80.
Rokje uit 1 stofje met een kanten biesbandje aan de onderkant.

Rokje uit 2 stofjes met een vogeltje van flockfolie.
Ook nog 3 rokjes in maat 86 gemaakt, zie wel of ik ze verkoop op de markt, anders zijn ze ook leuk als cadeautje :-)
Leuke paddenstoelen stof met een stip en een kanten biesbandje.
 Panda beertjes, vond het zo'n leuk stofje.
Roze rokje ook hier weer een biesbandje met kant aan de onderkant.
Nu ga ik proberen om tricot te naaien op de lockmachine, hoopt dat dat ook zo makkelijk gaat.

Nog even een update van mijn dekens voor de CAL, haak meestal een aantal toeren achter elkaar dat vind ik prettiger dan 2 toeren vandaar dat ik af en toe de dekens post.
Ze zien er een beetje kreukelig uit dat komt omdat ze opgevouwen liggen in mijn haakmand.
Deken 1
Deken 2

De cadeautjes die ik voor onze dochter haar stage maakte zijn heel goed ontvangen.
De huiskamer is er van opgeknapt en de bewoonsters zijn er superblij mee!!

******Lieve groetjes Diane******


 

9 opmerkingen:

  1. Leuke rokjes! Het patroon ken ik niet (al lijken ze wel heel erg op mijn rokjes, maar ik teken ze zelf).
    Ik weet niet of er copyright/rechten op zitten, dat is meestal wel zo met patronen. Want dan mag je ze niet verkopen. Misschien moet je dat even uitzoeken .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik niet, bedankt voor de tip.
      Zal het even uitzoeken.

      Verwijderen
  2. Je kan hem straks niet meer missen, let maar op hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooi cadeau!!! Wat lief van je Lief!
    Wat heb je schattige rokjes gemaakt, die stofjes zijn stuk voor stuk geweldig! Ze zijn in no time uitverkocht dat kan niet missen.
    Je dekens zijn ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel heel lief van jouw lief om je die overlock cadeau te doen.Mooie rokjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die rokjes zul je zo verkocht hebben. Ze zijn echt te schattig. Wat zul jij veel plezier hebben met je mooie machine. Ik verwacht binnen niet al te lange tijd mooie nieuwe dingen. Geen druk hoor, hahaha. Je snapt wel hoe ik het bedoel toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Begrijp je helemaal :-)
    Heb zoveel ideeën op het moment en ben met van alles en nog wat bezig dus het resultaat volgt binnenkort :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!