maandag 14 juli 2014

Zomerproject

Alweer even geleden dat ik een berichtje heb gepost, de dagen vliegen voorbij en soms doe je dus gewoon weinig op creatief gebied en ben je met anderen dingen bezig.
Heb mijn toeren gehaakt voor de CAL onder het voetbal kijken, dat is dan een plezierige bezigheid want ik kan niet niks doen als ik op de bank zit :-)


Deken 1
Deken 2



 
Ook beplakte ik wat knijpers met tape leuk om kaartjes mee op te hangen staat gezellig. Het idee zag ik een tijdje geleden op pinterest maar de pagina waar ik het vond kun je niet meer openen.
 
Verder ben ik een zomerproject begonnen, er gaat aardig wat tijd in zitten dus perfect voor de vakantieperiode om af en toe eens aan te werken.
Het word een rag quilt van allerlei stofjes waar ik nog kleine stukjes van over heb van dingen die ik het afgelopen jaar heb genaaid, ideaal dus om  restjes hierin te verwerken.
Voor diegene die niet weten wat het is, kijk hier maar eens het word stap voor stap uitgelegd hoe je het moet doen.
Ga vandaag verder met het snijden van de blokken en dan zie ik wel weer, heb er geen haast mee.
Af en toe zal ik hier wat posten als er weer een stukje klaar is.

Wens iedereen die al vakantie heeft een hele fijne tijd en voor diegene die nog geen vakantie hebben nog even en dan is het ook zover en kunnen jullie ook genieten.

******Lieve groetjes  Diane******

9 opmerkingen:

  1. Je dekens worden prachtig. Mooie kleuren heb je gebruikt.
    Leuk idee ook met die wasknijpers.
    Succes met je nieuwe zomerprojectje, volgens mij nog een groot ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, vind de dekens haken nog steeds erg leuk om naast mijn andere dingen te doen!

      Verwijderen
  2. Wat ben jij ver! Ik lag 18 weken achter en ben weer begonnen. Leuk idee met de knijpers. Ik ben ooit begonnen met een ragquilt, maar ik vond het niet super mooi worden, dus niet afgemaakt ( maar toen naaide ik nog maar net )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben met de dekens helemaal bij!
      Zag op pinterest een rag quilt en vond het er leuk uit zien, heb geen idee of het gaat lukken of mooi word, zie het wel!

      Verwijderen
  3. Wat een leuk idee om je restjes te verwerken, ik heb nog nooit een quilt gemaakt en er staat er de komende tijd ook geen op de planning maar restjes te over....
    Je deken wordt mooi zeg, schitterende kleuren! En wat een gezellige knijpers, ook leuk voor de was maar voor de sier wel wat leuker natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een rag quilt heb ik ook nog niet eerder gemaakt dus een uitdaging om te proberen, komen die restjes ook eens op :-)
      Ben benieuwd hoe het gaat worden, ben voorlopig nog wel even bezig met blokken snijden, dat is het meeste werk!

      Verwijderen
  4. Mooi gemaakt zeg.Ik heb van de week rond theelichtjes zo tape gedaan,in een bokaal gedaan,stukje stof over de deksel en leuk om ergens te zetten of cadeau te geven.Die wasknijpers ga ik ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die wasknijpers zijn een heel leuk idee.Moet ik onthouden en je deken is bijna af zeker of moet je er nog een eindje aan werken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gehaakte dekens zijn volgens het patroon al over de helft, maar als alle toeren gehaakt zijn zal ik er nog een aantal bij haken om de goede lengte te halen.
      De quilt blokken heb ik allemaal geknipt en ook de tussenvulling maar dat duurt nog wel even eer deze klaar is!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!