vrijdag 29 augustus 2014

Rag Quilt is af (zomerproject)

Yes mijn eerste rag quilt is af en ik ben zeer tevreden over het resultaat, dus er zullen er nog wel een aantal volgen want het is weer eens wat anders om te maken.
Gaf het de naam zomerproject omdat ik er tijdens de zomervakantie aan zou werken.
Het begon een aantal weken geleden met het uitzoeken van restjes stof waar ik diverse blokken van knipte/sneed, dat was nog wel een aardig klusje.
Vorige week alle naden ingeknipt voor het rafel effect, dit moet je heel voorzichtig doen zodat je niet in het stiksel knipt.

Na het knippen doe je de quilt in de wasmachine, heb een lage temperatuur gebruikt, daarna doe je de quilt in de droger ook op een lage temperatuur, dit vond ik wel eng en was benieuwd hoe het eruit zou komen.
Gelukkig ging het goed en kan je het rafelige effect goed zien.
Het schijnt dat hoe vaker je het wast des te mooier het word, voor nu vind ik het goed genoeg.








Dit is de voorkant van de quilt met het rafel effect tussen de blokken.



Dit is de achterkant van de quilt, deze kant is glad en je kunt deze kant ook boven doen.



Het is een mooie grote deken geworden van 1.40 x 2.10 waar ik heerlijk onder kan kruipen als de koudere dagen komen.


******Lieve groetjes Diane******


7 opmerkingen:

  1. Leuk je deken ,een heel werk,
    Ik kan ook niet foto's draaien op mijn blog,
    daarom neem ik altijd mijn foto's gewoon recht,ha ha!
    We draaien gewoon ons hoofd!!!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Esther,
      Het is nu wel gelukt, dus je kan de foto's nu gewoon bekijken.

      Verwijderen
  2. Da's een mooie geworden zeg! Daar wordt je vrolijk van tijdens koude en sombere dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Koud zal je het niet krijgen en nu het al best fris is.... zal dat dekentje al best eens fijn zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent al voorbereid op de frissere dagen/avonden.Kleurrijk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw ze is heel mooi en ik denk dat je heel arm hebt onder zo'n kleurrijk dekentje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is echt prachtig geworden.
    Heel leuk hoe je dit gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!