dinsdag 19 augustus 2014

Update zomerproject

Even een update van mijn zomerproject de rag quilt, kan het nu beter herfstproject noemen gezien het weer van de afgelopen dagen.
Heb af en toe wat stroken aan elkaar gemaakt en zondag was het zover dat alle banen aan elkaar zaten.
Normaal werk je deze quilt niet af met een rand maar knip je de naden ook in voor het rafelig effect.
Vind een randje er langs toch iets mooier dus zelf stroken geknipt en aan elkaar genaaid, deze rand heb ik gisteren en vandaag er langs genaaid.
Voor de foto's even de quilt op bed van de dochter gelegen, het is een flink formaat geworden 1.50 x 2.05 dus daar kan ik straks op de bank heerlijk onder kruipen.


De komende dagen zal ik zoet zijn met het inknippen van de naaden, heb hier een heel scherp schaartje voor gekocht. Ben heel voorzichtig met knippen want je moet oppassen dat je niet in het stiksel knipt.
Het eind is in zicht dus word vervolgd..............
Als je op de foto klikt komt deze duidelijker in beeld :-)

******Lieve groetjes Diane******

8 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb jij engelengeduld voor zo'n mooie deken in elkaar te naaien.Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind het heerlijk om af en toe zoiets tussen door te maken.
      Geduld moet je wel een beetje hebben voor het inknippen maar goed lekker gaan zitten en af en toe wat doen en voor je het weet is het klaar.

      Verwijderen
  2. Wat mooi zomers met de aardbeien en de roosjes.
    Prachtige kleurencombinatie.
    en je hebt helemaal gelijk: mét rand, ziet het er allemaal NOG mooier uit.
    Veel succes met de naadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met de afwerking van je quilt. Heel mooi! Hopelijk wordt het weer ook wat beter, want ik hoop nog wel een staartje van de zomer mee te krijgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ook nog niet aan de herfst toe, wil ook nog even wat zon!!
      Zal voor jullie duimen dat het nog weer beter word!!

      Verwijderen
  4. Wow, wat een prachtig resultaat.
    Succes met het inknippen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ben op de helft met inknippen dat is toch wel een tijdrovend werkje, maar goed ik heb de tijd!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!