zaterdag 27 september 2014

Uilen babydekentje

Het uilen babydekentje heb ik vanmorgen even afgemaakt.
Het was een leuk project om tussen door te maken en ik vond het niet echt moeilijk ondanks dat ik nog niet zo heel lang haak.
Het patroon had ik gewonnen bij creadiva , je kunt dit dekentje ook zelf maken het patroon verkoopt zij in haar webshop!
Hier het resultaat van een paar weken haken
Het patroon geeft aan 4 blokken in de lengte en de breedte, dit vond ik echter wat klein worden dus heb het groter gemaakt, 6 in de lengte en 5 in de breedte.
Het hele dekentje heb is gemaakt van restjes die ik nog op zolder had in een doos dus die zijn weer goed gebruikt.

Heb nog zat restjes over en daar ga ik bloemen van haken voor het ouderenfonds zij verkopen de bloemen weer en van dat geld kunnen uitjes voor ouderen georganiseerd worden.
Weet uit ervaring (zorg) dat heel veel ouderen erg eenzaam zijn en door geldgebrek geen uitjes kunnen ondernemen dus leek het mij een goede manier om zo ook mijn steentje bij te dragen.
Als je op de link klikt kun je lezen hoe je mee kunt doen!

Verder heb ik het voeten bankje uit elkaar gehaald en de stof uitgezocht en geknipt.
Dit zijn ook weer restjes en ze passen bij elkaar vandaar de keuze.
Nu nog in elkaar zetten en er weer mooi strak omheen krijgen, maar dat gaat wel lukken.
De pootjes moet ik nog schuren en in de grondverf zetten, daarna worden ze grijs gemaakt, ben benieuwd naar het eindresultaat maar dat zal wel volgende week worden dus word vervolgd........


Patroon uilendekentje : creadiva
Garen : restjes uit voorraad
Stof voetenbankje : online stoffen



******Lieve groetjes Diane******

8 opmerkingen:

  1. Knap gehaakt je uilendekentje1
    En je voetenbankje word vast ook heel mooi!
    Met dat leuke stof!
    (heerlijk he zo'n bankje?
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt me heerlijk om lang uit met de voetjes te gaan dus nog even door werken dan kan ik het gebruiken!

      Verwijderen
  2. Erg mooi geworden. Waar ga je het dekentje voor gebruiken? Vrolijke stofjes, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het dekentje blijft hier nog even liggen tot er iemand bevallen is en waar ik van weet dat ze het leuk vind om te krijgen :-)

      Verwijderen
  3. Jij bent goed bezig zeg!Ben benieuwd hoe het voetenbankje er uit gaat zien als het terug in elkaar staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap dat je zelf een voetenbankje kan bekleden. Ik doe het je niet na. Je uilendeken is te schattig. Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!