dinsdag 14 oktober 2014

Baboesjka kussens

De afgelopen week maakte ik wat baboesjka kussens van stof die ik nog had liggen.
Het is eigenlijk een dekbedhoes met grote afbeeldingen van baboesjka's erop dus heel snel klaar om te maken.
De achterkanten zijn van allerlei restjes die dus weer wat verwerkt, er is dus geen kussen hetzelfde!

Ook van restjes maakte ik wat patroon gewichtjes die stonden al een tijdje op mijn to do lijstje, heb ze inmiddels al gebruikt, echt super handig.
Maakte 6 grote en 4 wat kleinere voor op de hoeken te leggen zodat je het patroon goed kunt over tekenen op papier of de stof.
Als vulling gebruikte ik spliterwten, deze stonden bij de supermarkt in een afprijsbak voor € 0,25 dus lekker goedkoop en het functioneert goed.

Verder heb ik vanmorgen een opdracht afgemaakt welke straks naar het postkantoor gaat.
Hoe het eruit ziet laat ik in een volgend bericht zien als de ontvangster het heeft ontvangen.
Het heeft te maken met een paar van deze onderstaande stoffen, weten jullie wat het is geworden?
Was in ieder geval weer een leuke opdracht om te maken, word vervolgd....

Had vandaag het plan om lekker te gaan wandelen, maar jammer genoeg plenst het hier van de regen terwijl er mooi weer was voorspeld.
Vanmiddag dan maar even de pootjes van mijn voetenbankje afschuren en in de grondverf zetten.


******Lieve groetjes Diane******

12 opmerkingen:

  1. Ja altijd handig die patroongewichtjes! En wat een goed idee om van het dekbed die leuke kussentjes te maken.

    Ben benieuwd wat je gemaakt hebt met die mooie, vrolijke stofjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even geduld wacht nog op een berichtje van de ontvanger!

      Verwijderen
  2. Oooh, die baboesjka's, leuk zeg! Da's een gezellig stel zo samen in de stoel.
    Ik moet ook nog steeds aan de patroongewichtjes, stof zat maar het ontbreekt me aan de tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom hier ook tijd te kort, veel ideeën in het hoofd maar te weinig uren in een dag :-)

      Verwijderen
  3. Die kussens zijn leuk!En gewichtjes zijn heel handig,heb er zelf ook enkele.Geen idee wat je heb moeten maken van die frisse stofjes....tassen of toiletzak of kussenovertrekken?Ben benieuwd wat het geworden is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is niet geworden wat je opgenoemd hebt.
      Wacht nog op een mail of het goed is aangekomen en naar het zin is.........spannend!

      Verwijderen
  4. HayHay!
    Wat een leuke creaties heb je weer gemaakt!
    Heel vrolijk :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je lekker bezig, de kussen zijn mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!