maandag 17 november 2014

Deken 1 van CAL is af

Yes het is me gelukt deken nummer 1 van de CAL is af.
Vorig jaar zag ik dit op verschillende blogs voorbij komen en in een opwelling heb ik me opgegeven om mee te doen.
Haken was iets nieuws voor me dus eind vorig jaar me erin verdiept om wat steken te leren zoals vaste, stokjes etc.
Vol goede moed begon ik net als heel veel anderen aan dit avontuur met als eindresultaat een mooie deken.
Sommige steken vond ik na een paar keer doen makkelijk, de bobbelsteek vond ik vervelende toeren maar goed iedere keer toch gedaan, het resultaat vond ik niet zo mooi wat ik ook probeerde.
Mijn favorieten waren de Catharine Weel en de bergsteek, hier ga ik zeker nog wat mee doen.
Moest nog een flink aantal toeren haken om de gewenste lengte te krijgen en dit weekend heb ik de rand erom gehaakt en dan opeens is de deken klaar.
Ben er supertrots op dat het me gelukt is!
De komende week wil ik deken 2 afhaken die in de haak mand ligt te wachten op de laatste toeren.
Wil Jolanda en Tertia  bedanken voor alle tijd en energie die ze erin hebben gestoken dit was niet altijd even gemakkelijk heb ik wel begrepen.
In 2015 komt er weer een CAL ook door deze dames georganiseerd.
Voor mij als beginnend haakster was het een uitdaging om te doen die ik tot een goed einde heb gebracht, dus misschien doe ik ook wel weer mee met de nieuwe CAL.




******Lieve groetjes Diane******

10 opmerkingen:

  1. Hij is ontzettend mooi geworden! Vast een heel lekker gevoel..! Ik ben er nog steeds mee bezig, maar die van mij is dan ook heel wat breder dan aangegeven. Ik had ook al weer een leuke gezien om te doen, te vinden op het blog van Doortje Dartel! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Veel succes nog met jou deken ben wel benieuwd!
      Zal een bij Doortje Dartel gaan kijken.

      Verwijderen
  2. Mooi!!
    Ik ben nog lang niet zover.
    Ik vind de catherine wheel en de bergsteek juist het vervelendst! Ik ben meer van het makkelijk haken, gewoon stokjes, halve stokjes en granny stripes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Zo zie je maar dat de 1 een favoriete steek heeft die de ander niet ligt.
      Succes nog met jou deken!

      Verwijderen
  3. een grote pluim voor jou!
    Knap hoor zo'n hele deken haken!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Het ging eigenlijk vanzelf en opeens is de deken klaar, gelukkig ligt de andere nog te wachten op de laatste toeren.

      Verwijderen
  4. Wat is je deken mooi geworden!
    Knap hoor als beginnend haakster, ik doe het je niet na ;-)
    Groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan zeg! Wat een enorme deken is het, schitterende kleuren. Beginnend haakster zeg je? Petje af!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!