dinsdag 11 november 2014

Stoofperen, appelcompote en appeltaart

In mijn vorige blogberichtje schreef ik al dat ik druk was met stoofperen en appelcompote maken.
Alles staat in de voorraadkast en ook zijn er al enkele potjes weggegeven.
Vind dit altijd zo heerlijk om te maken, de geur in huis, de gevulde potjes op het aanrecht mooi voorzien van een stofje over het dekseltje en een mooi label welke ik hier vond.
Het zijn eigenlijk jam labels maar de tekst kun je aanpassen, staat toch heel erg leuk zo!
Had nog een paar appels over en daar heb ik een heerlijke appeltaart van gemaakt, kreeg onverwachts visite dus dat kwam heel goed uit.
Door het appelmengsel heb ik naast appels, krenten, rozijnen en cranberry's gedaan, en wat amaretto erdoor, iedereen heeft gesmikkeld.
In de winter heb ik meer zin om dit soort dingen te bakken dus de komende tijd zal het nog wel vaker gebeuren dat dit zomaar in me op komt.

Zo even naar de winkel om snoep en mandarijnen te halen want het is hier Sint Maarten vanavond, weet niet of dit door het hele land inmiddels is maar vroeger werd het vooral hier in Noord Holland gevierd.

Het is altijd zo'n leuk gezicht de kinderen met de zelfgemaakte lampionnen, sommige kunnen nog niet eens een liedje zingen zo klein zijn ze nog maar dat is juist zo schattig.
Mijn eigen kinderen vonden het altijd reuze spannend om na afloop alle snoep etc uitzoeken en in de trommels te doen, de volgende dag ook iets voor juf of meester mee.
Voor iedereen die Sint Maarten viert een fijne avond en geniet ervan!

******Lieve groetjes Diane******




3 opmerkingen:

  1. je bent druk bezig geweest zo te zien. we leuk.
    ik wil jullie ook n fijne avond wensen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat ziet er mooi uit al die potjes. Da's een hele voorraad! Ook een heerlijke appeltaart, mmm. Was het druk aan de deur vanavond met kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet zo heel veel kinderen geweest, maar daar door niet minder genoten van al die zingende kinderen met hun zelfgemaakte lampions 😀

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!