vrijdag 7 november 2014

Tricot colsjaals

Het weer word nu toch echt wel wat kouder dus tijd om een paar colsjaals
Hou niet van truien met een col dat benauwd me dus draag ik meestal longsleeves in de winter of een dunne trui.
Vind dit meestal een beetje saai of toch wat koud aan mijn nek dus heb ik een paar colsjaals gemaakt volgens deze wijze.
Er staat poepsimpel en dat is het ook volgens deze uitleg.
Dit is mijn favoriet in de mooie turquiose kleur met rood/roze bloemen.
Groen met roze roosjes, dochterlief vind deze het mooist dus die zal ik wel kwijt zijn aan haar, geen probleem heb nog meer restjes tricot liggen.
Blauw met een heel klein bloemetje, stof ooit gekocht op marktplaats om een rokje van te maken maar de tricot vond ik te dun daar voor. Nu toch een bestemming gekregen.
Ze zijn heel leuk om te maken dus er volgen er nog wel een paar, ook wat dikkere voor onder een jas!

Het weer is hier erg guur echt herfstweer met harde wind en regen.
Gisteren heb ik een paar kilo stoofperen en moesappels gehaald dus die ga ik straks even schillen en opzetten.
Bewaar door het jaar heen lege potten om de peren en de appel compote in te bewaren, ook worden er wat potjes gemaakt om weg te geven aan wat oudere mensen die dit heerlijk vinden maar het zelf niet meer (kunnen) maken.


******Lieve groetjes Diane******

stoffen colsjaals : marktplaats, de stoffenkraam
uitleg colsjaal : blog liesellove

10 opmerkingen:

  1. Mooie colsjaals gemaakt!En mmm lekkere compote,ik eet dat ook graag en maak het af en toe zelf.Lief van je omdat voor die oudere mensen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! De compote zit in de poten en de peertjes staan nog lekker op, het ruikt hier heerlijk!
    Maak het graag en deel het net zo graag uit, zeker aan de ouderen die dit zo graag lusten maar het bijna nooit meer eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmm heerlijk stoofperen!!! Zal ze volgende week ook weer eens meenemen bij de groenteboer!

    hier is het ook guur en koud vandaag. Heerlijk zo'n mooie warme colsjaal. Ze zijn erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk zeg die col sjaal,die ga ik ook maken!!!!!
    en zo komt fijn je tricot stof op toch?
    lekker he appelmoes en peren!
    Fijn om de oudere blij te maken,wat ze vroeger ook zelf klaar maakten!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor die sjaals! Leuke stofjes ook. Je hebt me op een idee gebracht voor n verjaardagskado....bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en heel bruikbaar de laatste dagen!
    De turquoise is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi en heerlijk warm! Handig toch om ze zelf te maken, zo kun je ze perfect bij je kleding combineren. Is de compote goed gelukt? Wat lief dat je ook uitdeelt aan mensen die het lekker vinden maar het niet zelf meer (kunnen) maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!