vrijdag 5 december 2014

Sinterklaas cadeau voor Lisse

Via mijn blog kreeg ik de vraag of ik een boxkleed kon maken als Sinterklaas cadeau.
Volgers van mijn blog weten dat ik met enige regelmaat een boxkleed maak dus deze keer was het ook weer een uitdaging omdat ik van ieder kleed wat ik maak er ook maar 1 maak.
Na wat heen en weer mailen met foto's van stoffen viel de keus op deze stoffen.
Vind het altijd weer een hele uitdaging en ook spannend om het te maken want meestal ken ik de mensen niet persoonlijk.
Het is ook moeilijk voor te stellen dat je uit een stapel lapjes een boxkleed maakt, zelf zie ik het wel voor me hoe het gaat worden daarom zoek ik meestal stoffen uit die mooi bij elkaar passen, vaak kan ik via het mailcontact het ook wel inschatten waar de voorkeur naar uit gaat.
Dit is de voorkant geworden in mooie roze, rood en wit tinten.
De achterkant is van de mooie vogel/vlinderstof en deze keer in de witte kleur, het boxkleed is dus aan  beide kanten te gebruiken.
Alles werd doorgestikt zodat de vulling mooi blijft zitten na het wassen.
Van een stukje stof van de voorkant van het boxkleed werd nog een giraffe rammelaar gemaakt.
Alles mooi ingepakt en verstuurd, want het moet toch een feestje zijn als je je pakketje open maakt.
Het pakketje is inmiddels goed aangekomen en de moeder van Lisse heeft laten weten dat het helemaal naar het zin is en dat ze er blij mee is.
Wens de kleine Lisse veel speelplezier op haar boxkleed wat ik met veel plezier voor haar heb gemaakt!

Voor iedereen die Sinterklaas viert een hele fijne avond, geniet van deze avond met elkaar, cadeautjes en alles wat erbij hoort!

******Lieve groetjes Diane******




Patroon boxkleed : eigen ontwerp
Stoffen boxkleed en giraffe : online stoffen




8 opmerkingen:

  1. Je boxkleed en knuffeltje zijn erg leuk geworden.
    Blijf het knap vinden hoe je dat doet.
    Ook voor jullie een fijne (sinterklaas)avond!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gemaakt!Lijkt me ook leuk om te doen maar voorlopig wordt er hier niet genaaid door omstandigheden.Hopelijk komt het er weer van in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is erg leuk om te maken.
      Mis je berichten en je creaties wel hoor, hopelijk tot snel!

      Verwijderen
  3. Wat een mooi boxkleed maakte je zeg. Complimenten. En dan die rammelaar, wat een liefje is dat zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is weer een plaatje! Wat een mooie stoffencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!