zondag 4 januari 2015

Opvouwbaar tasje

Mijn eerste projectje van de sew along 2 is af, het is een opvouwbaar tasje, erg handig om bij je te hebben nu de winkels minder plastic zakjes geven, iets waar ik helemaal achter sta.
Het stofje lag al enige tijd in de kast en is niet al te dik anders kun je het niet meer opvouwen.
Het driehoekje maakte ik van effen rode katoen volgens de beschrijving, later las ik pas dat je het ook iets groter kunt maken zodat het tasje beter opgevouwen blijft.
De binnenkant ook van een dun katoentje in dezelfde kleuren die terug komen in de buitenstof.
Moest de beschrijving wel een paar keer doorlezen eer ik het doorhad hoe je de binnen en buitenkant aan elkaar maakt maar uiteindelijk lukte het goed in 1x.
Het tasje is goed gelukt en er zullen er zeker nog een paar volgen, ook leuk om cadeau te geven.

Verder maakte ik nog 2 zeversjaaltje voor Jimi, een paar weken geleden had ik voor de ouders een kraampakket gemaakt en de oma was helemaal gek van het zeversjaaltje.
Gelukkig had ik nog een stukje stof over waar er nog precies 2 uit konden.
De sjaaltjes sluiten met kamsnaps, deed er 2 aan zodat het doekje verstelbaar is naar de grote van het kindje.

Het hele huis is weer lekker opgeruimd en schoongemaakt, de kerstspullen staan weer op zolder, morgen is de vakantie voorbij en gaan we weer in het ritme van alledag.

              ******Lieve groetjes Diane******

Stof buitenkant tasje: stoffenkraam
Stof binnenkant tasje: online stoffen
Stof zeversjaaltjes: Rijs textilles
Patroon zeversjaaltjes : Pieke Wieke
Patroon tasje: Zo geknipt 2



8 opmerkingen:

  1. Ik heb het tasje al eerder voorbij zien komen op een blog. Een heel leuk model! Schitterend stofje die grijze (binnenkant ook, maar die grijze is m'n favoriet).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het tasje komt uit het boek zo geknipt 2, het is de opdracht van de maand januari als je mee doet met de sew along vandaar dat je het tasje voorbij ziet komen hier en daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi buitenstofje voor de zak! Weet al bij wie ik ten rade kan als ik me aan zo'n zakje waag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is altijd handig zo'n tasje,hé!Ik heb er ook al gemaakt maar nog niet deze versie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is de versie uit het nieuwe boek en makkelijk om te maken.

      Verwijderen
  5. Dat tasje staat ook op mijn progamma voor januari.
    De zeverlapjes zijn ook heel mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het tasje is leuk om te maken en makkelijk in de tas om mee te nemen!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!