donderdag 15 januari 2015

Stoeltje voor Luna

Vlak voor oud en nieuw kreeg ik de vraag of ik een stoeltje wilde bekleden voor Luna.
Vind het altijd leuk om iets te doen wat ik nog niet eerder heb gedaan, dacht dat het een oud stoeltje was dus dat ik de bekleding dan uit elkaar zou kunnen halen en deze over tekenen.
Niets was minder waar het was een heel nieuw stoeltje met een roze bekleding en dat vond ik toch wel zonde om los te gaan halen.
Maar goed ik ben niet voor 1 gat te vangen dus moest ik zelf aan de slag om een patroon te maken, nou dat viel erg tegen ook omdat het stoeltje helemaal van aan elkaar geplakt schuimrubber is en niet overal even gelijk is, maar goed na een hele dag tekenen is het toch gelukt en kon het knippen van de stof beginnen.
Er was gekozen voor een patchwork groene stof in combinatie met een fuchsia stof met kleine hartjes, vond het een aparte combinatie en kon me moeilijk voorstellen hoe het zou worden.
Het naaien van de hoes ging vrij voorspoedig, je moet alleen wel iedere keer passen of het nog klopt.
Bij de leuningen en de achterkant stikte ik een witte paspel tussen uit dat vond ik wat leuker staan.
Op het midden stuk werden 2 vogeltje geflockt en de naam aan de onderzijde, het is een dubbele naam en dat paste niet op het gehele stukje dus daar werd een creatieve oplossing voor gezocht.
Als laatste moest de rits eraan gezet worden, hier moest ik nog even naar zoeken, uiteindelijk vond ik rits aan de meter bij kleurenmix zij verkopen ook de runners etc. in heel veel kleuren.
Had dit nog nooit gebruikt en vond het eigenlijk ook nog wel spannend om de rits uit elkaar te trekken en de runner erop te zetten maar het ging heel makkelijk.
Het naaien van de rits ging ook makkelijk en toen was het het uur van de waarheid of alles zou passen, omdat het stoeltje niet overal gelijk is moest het hier en daar nog wat ingenomen worden tot dat het naar mijn zin was.
Vanmiddag was het helemaal klaar en heb ik het naar het postkantoor gebracht dus ik hoop dat het morgen aan komt en dat Luna veel plezier van haar stoeltje zal hebben.
Dit was weer een leuke opdracht om te maken met een leuk eindresultaat.

Nieuw project ligt al klaar dat word een tas voor de dochter om al haar spullen mee te kunnen nemen maar stagen en school!

******Lieve groetjes Diane******

stoeltje: prenatal
stoffen : onlinestoffen
rits : kleurenmix
flockfolie : marktplaats
patroon voor hoes : eigen ontwerp


9 opmerkingen:

  1. Oh wauw Diane, wat knap gedaan zeg! Zo te lezen was het een hele klus en eentje waar heel veel geduld voor nodig was. Het is heel leuk geworden! Zou je het nog een keer doen? Nee, wees gerust, ik heb geen stoeltje te bekleden, maar vroeg het me gewoon af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou het zo weer doen, weet nu waar de knelpunten zitten ;-)

      Verwijderen
  2. Dit is een prachtig exemplaar geworden zeg!Gelukkig ben je in het bezit van heel veel geduld.Knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geduld was zeker af en toe nodig en af toe heb ik echt wel even een vloek gelaten en het aan de kant gelegd om vervolgens na een uurtje weer verder te gaan :-)

      Verwijderen
  3. Wow wat een knap resultaat!
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke blog om te lezen! en zeker om weer terug te bezoeken ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi geworden Diane. Knap gedaan zo zonder patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!