dinsdag 27 januari 2015

Voetenbankje weer als nieuw

Een tijdje geleden vond ik een voetenbankje bij de kringloop hier schreef ik er al over.
Het was een oud ding maar ik zag er wel wat in en voor die € 3,= kon ik het niet laten staan.
Thuis gekomen werd het krukje van de zitting ontdaan en de lederen bekleding werd er afgehaald.
Toen moest er nog een stofje uitgekozen worden dus eens even kijken in de bakken wat leuk zou passen.
Mijn oog viel op 2 bij elkaar passende couponnetjes die ik al een tijdje geleden bij onlinestoffen had gekocht.
De oude bekleding werd als mal gebruikt, de stofjes geknipt en genaaid en daarna de stof om het schuimrubber heen, alles paste perfect dus het geheel strak getrokken en goed vast geniet.
Toen moesten de pootjes nog geschilderd worden en daar strandde het project, de pootjes lagen al weken geschuurd en in de grondverf te wachten om afgemaakt te worden.
Van de week zat ik op de bank en miste het voetenbankje dus de afgelopen 2 dagen de pootjes geschilderd en afgelakt.
Vandaag het geheel weer in elkaar gezet dus ik kan heerlijk zitten op de bank met de voetjes languit.




12 opmerkingen:

  1. Oh wauw wat is je voetenbankje ontzettend leuk geworden zeg! Mooi sofje en de grijze poten maken het natuurlijk helemaal af. Je hebt er weer een pronkstuk bij in de kamer :)

    Lieve groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ook heel tevreden met het eindresultaat en het staat inderdaad mooi in de kamer!

      Verwijderen
  2. Super zeg! Een heerlijk spiksplinternieuw voetenbankje. Dat is echt heel erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel ben er ook heel blij mee nu dat het eindelijk af is en eigenlijk was het niet eens zoveel werk meer maar soms moet je gewoon weer even inspiratie hebben om iets af te maken!

      Verwijderen
    2. Mocht je 'm ooit zat zijn - wat ik me niet voor kan stellen- , kun je 'm vast en zeker voor minimaal het 10-voudige verkopen! Maar eerst er zelf van genieten natuurlijk!

      Verwijderen
    3. Als ik 'm zat ben dan kan ik er altijd weer een ander stofje om doen en de pootjes weer schilderen :-)

      Verwijderen
  3. Hij ziet er ontzettend mooi uit, wat verf en stofjes kunnen doen hé! En dat alles voor die drie euro... poeh! Veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Heerlijk hoor s'avonds een haakwerkje en een kop thee erbij dan ben ik tevreden!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!