dinsdag 10 februari 2015

Gewonnen give away en kraamcadeautjes

Vorige week viel er een envelopje in de brievenbus van Tineke zij heeft een leuke blog genaamd Zuidweg 10 waar zij regelmatig mooie verhalen van wat zij meemaakt schrijft, neem eens een kijkje daar is zeker de moeite waard.
In het envelopje zat een zakje met daarin 3 gehaakte bloemen in fleurige kleuren en een handgeschreven kaartje.
Ben er blij mee en de bloemen liggen nu op een plekje in mijn hobbykamer te wachten tot ik een geschikt project heb waar ze in verwerkt gaan worden.
Tineke bedankt voor deze leuke give away!

De afgelopen week nog een aantal kraamcadeautjes gemaakt voor kindjes die al geboren zijn of nog geboren worden.
Als eerste maakte ik nog een paar zeversjaaltje of puntdoekjes, nu op een andere manier dan voorheen want ik kreeg te horen dat de eerdere gemaakte doekje niet zo lekker zat en iedere keer omhoog kroop, of ik er geen 1 kon maken met een ronding erin net zoals een slab.
Zag op internet diverse versies voorbij komen maar was niet helemaal wat ik zocht.
Slab genomen en een puntdoekje en hier een soort patroon van getekend en uitgeprobeerd met een leuk resultaat.
 Dit is de proefversie, hier word nog een labeldoekje en schouderspuugdoek bij gemaakt zodat er weer een leuk cadeautje klaar ligt voor een volgend geboren kindje.
Voor Jimi maakte ik van de laatste restjes stof die ik voor zijn kraampakket had gebruikt 2 doekjes die hopelijk beter zitten.
Voor een collega van de dochter nog een meneer konijn en een labeldoekje gemaakt voor een vriendin van haar die in verwachting is maar nog niet weet wat het word.
Het geheel weer leuk ingepakt, het konijntje liggend in het labeldoekje net alsof het in een dekentje ligt.
Vandaag ga ik eindelijk verder aan de tas van de dochter, ben stad en land afgeweest voor vlieseline H630 en H640, geen enkele stoffenwinkel in de buurt ( dit zijn er ook niet zo heel veel ) verkoopt dit en ook de kraam op de markt in de stad niet, dus uiteindelijk maar via internet besteld en gisteren werd dit bezorgd.
           
Stoffen labeldoekje, konijn en zeversjaaltjes : marktplaats en onlinestoffen
Patroon meneer konijn : het stoffenhuis
Patroon zeversjaaltje : eigen ontwerp








6 opmerkingen:

  1. lekker verwend door de give away
    En weer mooiedingen voor de baby's genaaid1
    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om feedback te krijgen en je hebt er een leuke oplossing voor gevonden. Ik hoop dat deze beter zitten. Ik vind dat konijn toch wel zo schattig en leuk om zo in een labeldoekje te wikkelen, zo lijkt het wel z'n eigen dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De nieuwe doekjes passen prima, kreeg er gisteren een foto van.
      Het konijn is ook heel leuk om te maken en je hebt weer eens een ander kraamcadeautje :-)

      Verwijderen
  3. ik zag u via andere blogsters...zo kom je elkaars blogje tegen...zal zeker hier blijven lezen...groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een produktie! en allemaal zo leuk! Gefeliciteerd met het winnen, wat is dat toch een fijne verassing he?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!