zondag 1 februari 2015

Quiltblok 1 is af

Las op een paar blogs over de quiltcursus van Sew Natural en was benieuwd wat dit inhield.
Wat ik daar las sprak me meteen aan omdat ik graag dekens maak maar dan op een simpele manier van blokken aan elkaar naaien, ook mooi maar ik wilde eens wat anders maken.
De cursus bestaat uit iedere maand een blok naaien volgens een patroon, je kunt bij Marieke de stof en het patroon kopen maar ook alleen het patroon.
Heb gekozen om iedere maand het patroon te kopen want ik heb stoffen genoeg liggen.
Vorige week het patroon voor januari besteld en de afgelopen dagen 2 blokken gemaakt want het totaal gaat een quilt worden formaat 1 persoons bed.
Het patroon bestaat uit 9 verschillende blokken en je kunt dit aanpassen naar het formaat quilt wat je wil maken, hier krijg je ook tips voor hoeveel blokken je nodig hebt om een grotere quilt te maken.
Eerst de blokjes aan elkaar genaaid vervolgens het patroon gevolgd van het eerste blok met dit als resultaat.
Het ging heel makkelijk viel me niet tegen en ben tevreden over het resultaat.
Gelijk het tweede blok gemaakt en die ziet er zo uit.
De gebruikte stoffen zijn van Eline Pellinkhof, kocht vorig jaar een flink aantal stroken via marktplaats maar wist toen nog niet wat ik ervan zou maken, dit is een geschikt project om de stoffen in te verwerken en vooral lekker fleurig om een mooie quilt van te maken.
Naast deze stoffen gebruik ik effen katoenen stoffen in verschillende kleuren die in de stoffen voorkomen.
Het februari blok heb ik gisteren ook gekocht en ligt al geknipt klaar om de komende week gemaakt te worden.
Doordat niet iedereen met dezelfde stoffen werkt is het resultaat iedere keer anders, heel leuk om te zien wat anderen ervan maken.
        
Patroon : Sew Natural
Stoffen Eline Pellinkhof : marktplaats
Effen stoffen : onlinestoffen






6 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! Dit is alvast die van mij voor februari ;-)
    http://mizolilie.blogspot.be/2015/02/quiltblok-nr-2.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige stoffen voor een quilt! Dat wordt een hele mooie, ik ben benieuwd naar de komende maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blokken! Ze zien er vrolijk en fruitig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yeah! Je hebt een van de drie give aways gewonnen. Meld je je even met je adres, dan komt het pakje snel naar je toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is werk aan aan winkel meid, ben benieuwd naar kleed je hebt alvast mooie stoffen!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!