zondag 15 februari 2015

Tipsy tasjes uit zo geknipt 2

Voor februari stonden de tipsy tasjes op het menu, een leuk project om te maken en weer eens wat anders dan een gewoon make up tasje of toilettas.
De tasjes zijn gemaakt van restjes daar is dit project ideaal voor want je hebt maar kleine stukjes nodig, het paspelband  maak ik meestal zelf en in dit geval dus ook van fuchsia biasband en koord.
Ritsen koop ik tegenwoordig aan de meter bij kleurenmix ook de runners kun je hier kopen, je hebt dan altijd een rits van de goede lengte in huis.

Tipsy make up tasje
Tipsy toilettas
De bovenkant is gemaakt van effen katoen in lila en paars, de zijkant is fuchsia kleur net als de rits en het paspelband.
Ook maakte ik 2 ritsflapjes zodat het tasje makkelijker open gaat.
Het was niet echt moeilijk alleen de binnenkant werk je af met biasband en dat gaat wat moeizaam om de laagjes in het band te verwerken.

Ben tevreden over het resultaat en er zullen zeker meerdere tipsy tasjes gemaakt gaan worden want ze zijn ook leuk om cadeau te geven.

        
stoffen voor de tasjes : onlinestoffen
patroon tipsy tasjes : zo geknipt 2 

18 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt en leuke stofjes gebruikt.Ik wil die ook eens maken maar ja ik wil zo veel maken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar, wil ook zoveel maken maar de tijd ontbreekt nogal eens jammer genoeg :-)

      Verwijderen
  2. Wauw! Die zijn gaaf zeg. Zo ga ik toch steeds weer twijfelen over dat boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het volgen Diane! ik volg je nu ook..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom, maar je hebt je als volger aangemeld bij de sew along blog waar ik ook blog ivm de sew along :-)

      Verwijderen
  4. Wat een leuke tasjes! Mooie kleurencombinaties heb je gemaakt zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar de restjes bak niet goed voor is daar vind je soms zomaar nog een paar leuke stukjes voor dit soort projectjes :-)

      Verwijderen
  5. Wat een mooie stofjes heb je uitgekozen, zien er hartstikke leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker leuk die tasjes!
    En je kleurencombinaties,heb je het patroon?
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon komt uit het boek zo geknipt 2, een heel leuk boek :-)

      Verwijderen
  7. Heel erg leuk geworden! Ik moet toch maar eens gaan kijken naar die boeken. Ik heb ze helaas (nog) niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De boeken zijn echt de moeite waard met allerlei leuke projecten om te maken!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!