woensdag 4 maart 2015

Naaimachine stuk

Het was hier een beetje stil op mijn blog maar dat betekend niet dat er niets werd gedaan.
Ben nog steeds bezig met de tas van mijn dochter maar tijdens het maken begaf mijn naaimachine het, dat is echt balen maar het is niet anders.
Heb nog wel een reserve machine maar daar kan ik de tas niet op naaien  dus deze ligt weer in de wacht.
Hoop dat ik deze week gebeld word dat de machine klaar is dan kan ik weer lekker verder.
Heb me in de naaimachine winkel staan te vergapen aan de mooie computergestuurde machines, kreeg ook uitleg van een mooie machine de Husqvarna Sapphire 930

Weet in ieder geval waar ik voor aan het sparen ben :-)
Nu mijn naaimachine stuk is moest ik toch wat anders dus tijd om de kasten eens flink uit te ruimen van iedereen, er werden stapels gemaakt van wat nog gedragen kon worden, te klein maar wat nog hergebruikt kan worden en een deel voor het goede doel.
Wat geeft het een goed gevoel als alles weer netjes is.
Daarna was de hobbyruimte aan de beurt, daar ben ik nu nog steeds mee bezig maar het schiet op.
Gisteren naar Ikea geweest om nog een vakkenkast met bakken te kopen zodat straks alles netjes opgeruimd is ( de foto's zal ik plaatsen als het klaar is).

Er werd nog wel een kraamcadeautje genaaid om de andere machine een labeldoekje voor Yasin.
Verder ben ik blokken aan het haken om een kussen van te maken, het is het patroon van de scheepjes CAL 2014 eigenlijk is het om een deken te haken maar ik had nog wat restjes katoen genoeg om een aantal blokken te haken voor een kussen, mischien wel 2.
Ieder gehaakt blok moet je opspannen, doe dat op een matje die je in de tuin kunt gebruiken, werkt prima en is van hetzelfde materiaal als de grotere blokmaten die je kunt kopen maar die behoorlijk prijzig zijn.

Het Quiltpatroon van de maand maart van de Quiltcursus 2015 georganiseerd door Sew Natural ligt te wachten om gemaakt te worden.
En ook het project 6  van de Sew along 2 moet nog uitgetekend en gemaakt worden.
Zal er vandaag eens een stofje voor uitzoeken en even wassen dan kan ik daar ook mee aan de gang.
Soms kom je toch echt tijd te kort denk dat dat voor de meesten heel herkenbaar is.

Ook nog het verzoek gehad om een boxkleed te maken, hier ben ik nog over bezig welke stoffen er gebruikt gaan worden.
Vervelen doe ik me in ieder geval niet, vind het ook wel lekker om zo bezig te zijn.
Nu ga ik even koffie zetten en zo weer verder op mijn hobbykamer zodat de kast er eind deze week hopelijk kan staan.










10 opmerkingen:

  1. He vervelend dat je machine stuk is, hoop voor je dat je hem snel weer hebt want plannen zijn er in ieder geval genoeg zie ik! Succes met opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het opruimen gaat lekker, geeft ook weer een fijn gevoel als het wat overzichtelijker is!

      Verwijderen
  2. Je bent nogal ijverig bezig nu je eventjes niet kan naaien en dat is dan straks weer een voordeel dan ligt het allemaal netjes.Ik heb geen reserve naaimachine.Ben benieuwd naar alle resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het opruimen gaat lekker en het is straks allemaal weer makkelijker te vinden, dat heb je als je veel dingen leuk vind om te maken:-)
      Mijn reserve machine is een hele simpele maar toch handig om erbij te hebben!

      Verwijderen
  3. Da's balen dat je machine kapot is! Let er wel op dat je je eigen machine mee naar huis krijgt ;-))
    Zo te lezen verveel je je toch echt niet, huis weer netjes, alles opgeruimd en klaar voor de zomer! Ook niet verkeerd, maar toch.... Gaat het lang duren denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb gisteren mijn eigen machine mee terug gekregen!
    Nu sparen voor een mooie computergestuurde met veel functies etc.
    Ben nog steeds aan het opruimen maar het einde komt in zicht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik blij om! Loopt hij weer als een zonnetje? Die Husqvarna ziet er supermooi uit!! Altijd fijn om een doel te hebben voor spaargeld ;-)
      Succes met de grote opruiming!

      Verwijderen
    2. Hij doet het weer goed gelukkig!
      Vind het ook leuk om te sparen voor zoiets moois het is tenslotte een hele uitgave:-)

      Verwijderen
  5. Vervelend als je naaimachine stuk is. En het komt nooit uit.... Maar je maakt echt het beste van de situatie!! En je huis straks spik en span, dat is ook wat waard ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!