dinsdag 7 april 2015

Jurkje met slofjes en een knuffelpopje

Welkom aan mijn nieuwe volgers en bedankt voor de leuke reacties op het vorige bericht, doet me goed dat jullie mijn boxkleden ook mooi vinden :-)

Tijd even voor een nieuw berichtje, niet dat ik niets gedaan heb maar soms ontbreekt me de tijd om het te bloggen.
Voor de dochter haar stage maakte ik een kraampakketje voor een collega die volgende week vader word van een dochter.
Op de afdeling zetten ze een mand en iedereen kan daar een cadeautje in doen.
Het babyjurkje met gratis patroon van de droomfabriek werd uit mijn map gehaald om nog eens te maken in maatje 56, het is zo'n eenvoudig maar leuk jurkje, maakte het uit 1 stofje met gekleurde vlindertjes.
Voor de binnenkant een geel met oranje stofje.
Maakte de lusjes van gekleurd rond elastiek weet niet meer waar ik dat vandaan heb maar het kleurt mooi bij het jurkje het geheel werd afgemaakt met 2 bloemen knoopjes op het achterpand waar het elastiekje om gaat en de schouders sluiten met 2 kamsnaps.
Maakte er ook nog 2 piepkleine slofjes bij van dezelfde stofjes.
Ook werd er nog een knuffelpopje gemaakt, weet van mijn eigen kinderen dat ze hier uren mee konden zitten tutten in een hoekje op de bank of in bed.


Alles werd mooi ingepakt en in een mooie cadeaudoos gedaan, deze vond ik bij de action.
Het is dubbel ingepakt van de vader in spé heeft nachtdienst deze week en zo moet er iets te raden over blijven wat er allemaal in de kraammand zit ( hij moet nog tot volgende week geduld hebben).

Ook maakte ik nog een labeldoekje voor Julia, deze is inmiddels ontvangen en goed bevonden.
De foto is een beetje flets maar vorige week was het wat donker tijdens het fotograferen.
Het doekje werd weer leuk ingepakt in een zakje en gepimpt met gekleurde tape.

Mijn omslagdoek is ook klaar op het weg stoppen van de draadjes, dus deze foto's zijn voor een volgende keer.



Patroon jurkje : de droomfabriek
Stof jurkje : marktplaats (vlinderstofje) en de stoffenkraam
Knuffelpopje patroon : oud boekje, stofje de stoffenkraam
Stof labeldoekje : onlinestoffen

12 opmerkingen:

  1. Erg leuk weer allemaal diane!! Je hebt het er maar druk mee al die boxkleden en kraamcadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijft leuk om te maken voor anderen die er ook weer blij mee zijn!

      Verwijderen
  2. Leuk dat jurkje!
    Enzo heb je weer een leuk cadeautje,en vrolijk ingepakt!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat jurkje dat vind ik super leuk,een echt vrolijk stofje!Het knuffeltje vind ik ook leuk,is dat moeilijk?Doe zo verder,allemaal toffe spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het knuffeltje is niet moeilijk om te maken, zal je als ik tijd heb wel even een mailtje sturen hoe te maken!

      Verwijderen
    2. Dat zou fijn zijn Diane want dan kan ik er eentje maken voor mijn dochter haar metekindje.

      Verwijderen
  4. Wat een gezellige dingetjes weer. Ze gaat helemaal in stijl met bijpassende slofjes, super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind het zelf ook goed gelukt, de slofjes kunnen ze ook voor de sier neerzetten als ze niet passen!

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Het staat allemaal op een laag pitje maar af en toe komt er toch wat af:-)

      Verwijderen
  6. Wat een schattig jurkje en knuffeltje, heel mooi gemaakt, en ik zie heel veel leuke en mooie dingen op je blog, ik ga je volgen !
    groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!