vrijdag 24 april 2015

Shirt voor mijn dochter

Het shirt voor de sew along 2 uit het boek zo geknipt 2 voor appels en peren is af.
Had nog niet eerder met tricot genaaid omdat dit om de 1 of andere reden nooit goed lukte, nu ik een lockmachine heb is het naaien en afwerken éénvoudig en ook het doorstikken van de naaden ging goed.
Heb een tijdje geleden voor mijn naaimachine een boventransportvoetje gekocht en dit werkt echt heel erg goed.
Voor dit model meet je een aantal maten volgens een tabel en daar komen dan een aantal cijfers uit welke je uit tekent en dit word dan het patroon, had dit nog nooit zo gedaan dus dat was even wennen.
Woensdag ochtend begonnen en toen mijn dochter s'middags thuis kwam was het klaar en hing het op de paspop.
Op de band naaide ik een grote groene knoop die ik een tijdje geleden kocht bij de action.
Het shirt past haar goed, maar zelf vind ik het middenstuk aan de bovenkant iets te ruim dus bij de volgende versie pas ik dit iets aan.
Gisteren had ze een schooldagje dus het shirt ging gelijk aan.
Ze is er heel blij mee en dat doet mij weer goed :-)
Vandaag nog wat tricot besteld want ze wil er nog een aantal hebben dus ik weet wat ik de komende week ga doen.

Allemaal een fijn weekend en een gezellige Koningsdag!

Patroon : zo geknipt 2
Stof : tricot van stenzo gekocht bij de stoffenkraam
Groene knoop : Action

14 opmerkingen:

  1. Leuk geworden! Natuurlijk wil ze daar meer van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat ook dat het midden stuk iets te breed is,bij mijn proefversie viel dat minder op maar inderdaad de volgende keer ga ik dat ook iets smaller maken.Tof dat je dochter er nog enkele wil,is toch een teken dat ze het mooi vindt,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig wil ze dat ik wat voor haar maak want ik heb al lang geen kleding genaaid en ik vind het zo leuk om te maken!

      Verwijderen
  3. Dat is een mooi shirt geworden zeg. Gefeliciteerd met het overwinnen van je tricotangst. Leuk model en het staat haar goed. Succes met de opvolgers!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel gelukkig reuze mee ook door de boventransportvoet!

      Verwijderen
  4. Wat een leuk shirt en het staat haar geweldig. Mooi gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi stofje! Hier is ook de bedoeling om er eens aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf schirt1
    Fijn dat je dochter het ook leuk vind...
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je de tricotangst hebt overwonnen! En nu dus op naar meer! Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik volg meestal blogjes die dezelfde hobbys delen als ik...prachtig blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai heel mooi hoor. Moet ik ook nog eens maken. Ideaal om in de zomer te dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi shirt. En het is altijd fijn als de kinderen nog iets zelfgemaakt willen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter wil nu weer zelfgemaakte dingen omdat ze niet met dezelfde shirts als haar vriendinnen wil lopen :-)

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!