donderdag 7 mei 2015

Een jumpsuit en een rokje

Even tijd voor een nieuw berichtje, bijna 2 weken geleden dat ik gepost heb.
Door de drukte hier thuis kwam het er niet van.
Zoonlief begon vorige week aan een opleiding bij de luchtmacht en hier moest nog het 1 en ander voor geregeld worden en ja daar heb je een moeder voor die dat voor je doet :-), veel papieren invullen etc, daar hebben ze zelf geen geduld voor maar ik doe het met liefde voor hem.

Tijdens het opruimen van mijn hobbykamer kwam ik een geknipte jumpsuit tegen die ik als kraamcadeautje wilde geven maar het lukte niet om te maken door mijn tricot angst leek alles fout te gaan toen en belande het geheel in een bak tot vorige week.
Nu ik het shirt voor mijn dochter tot een goed einde had gebracht durfde ik het wel aan om het te gaan maken.
Het maken ging echt heel makkelijk mede door mijn lockmachine en mijn boventransportvoetje op de naaimachine, had alleen geen goede tweelingnaald dus het halsboord en de beenboordjes werden enkel genaaid.
Ben tevreden over het resultaat, maakte er ook nog een leuk mutsje bij.
De jumpsuit werd gemaakt in maatje 56 en ligt in de mand met kraamcadeautjes te wachten om cadeau te geven.

Toen dit gelukt was ging ik verder met een rokje van restjes tricot, gebruikte het patroon van farbenmix het jolly rokje.
Had alleen niet genoeg boordstof dus werd het een smaller boord aan de bovenkant, het is een maat 98 maar het meisje voor wie het is is niet zo lang dus het paste perfect.
Ook dit project is geslaagd dus mijn tricot angst is nu wel over.
Op de planning staan nog een paar shirts voor mijn dochter en ook ga ik wat voor mezelf proberen te naaien.

Ook het patroon van de maand mei van de sew along 2 ligt overgenomen klaar dus die moet ik ook nog knippen maar ik ben er nog niet helemaal uit welke stof ik ga gebruiken.

Het quiltblok voor de maand mei ligt ook geknipt klaar om gemaakt te worden dus ik zal me de komende week niet vervelen.


Patroon jumpsuit : kiind
Stof jumpsuit : stenzo gekocht bij de stoffenkraam
Patroon rokje : Jolly van farbenmix

10 opmerkingen:

  1. Leuke jumpsuit en rokje! De stof met vogels is erg lief.
    Ik ben juist begonnen met tricot en wist niet goed wat ik met 'katoenen' kleding moest (daar moeten knopen en ritsen in en zo en dat had ik niet geleerd). Maar dat lukt inmiddels gelukkig wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door het toch te doen lukt het uiteindelijk toch wel gelukkig!

      Verwijderen
  2. Wat een schattige jumpsuit!! Dat mutsje erbij maakt het helemaal af. Heel leuk rokje met die verschillende stofjes en ja, zo te zien is je tricotangst helemaal over!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is het over :-) nu kan ik aan de shirts van tricot gaan werken voor de zomer!

      Verwijderen
  3. Druk in huis, maar niet stil gezeten! Je gaat maar door. Ik vind je jumpsuit prachtig. Wat een leuke stofjes combinatie. Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die jumpsuit ook eens geprobeerd maar dat is mijn ding niet,vind dat te klein om te naaien maar die van jou is wel leuk.De mutsjes zijn fijn om te maken,hé!Je bent echt over je tricot angst heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk geworden diane!!! Ik heb deze ook gemaakt voor onze jongste zoon. Heel schattig. Maar loop nogal achter met bloggen. Dus nog niet op mijn blog verschenen. En heb alweer zoveel genaaid.
    Tricot doe ik juist het liefst. Als ik nu weer eens met katoen naai. Dan moet ik weer wennen.
    Toevallig een keukenschort gemaakt in katoen deze week. En uit het restje bezig met een toilettas. Me schoonmoeder zal blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, er is niets te zien van je tricot angst hoor. De jumpsuit en het rokje zien er goed uit. De jumpsuit heb ik ook al meerdere keren gemaakt en is heerlijk snel klaar. En ook echt een leuk cadeau om te geven.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, super leuke dingen! Je tricotangst zal nu wel over zijn?!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!