zondag 31 mei 2015

Nieuwe naaimachine

Het was hier weer een beetje stil maar dat komt omdat ik een aantal andere zaken te doen had en s'avonds geen zin meer had om te knutselen.
Ook had mijn naaimachine weer wat kuren dus vorige week heb ik een nieuwe besteld, na een jaar sparen.
Afgelopen donderdag werd ik gebeld dat ik 'm kon ophalen.
Het is de Husqvarna Sapphire 930 geworden waar ik eerder al eens over schreef, ben er heel blij mee!
Er zitten heel veel mogelijkheden op en de machine heeft ook een bredere doorgang wat makkelijk is voor de boxkleden die ik geregeld maak.
De naaimachine heb ik gekocht bij Wibo naaimachines in Alkmaar.
Vrijdag kreeg ik een goede uitleg wat ik zeer prettig vond omdat ik nog nooit met een computergestuurde machine heb gewerkt.
Krijg nog een extra les over hoe je allerlei steken verder kunt programmeren en opslaan dus een goede service!

Het eerste werkstuk dat gemaakt gaat worden ligt al een weekje geknipt klaar, de jumpsuit uit de LMV van vorig jaar zomer.
Dochter lief is geslaagd voor verzorgende IG en voor de diploma uitreiking (23 juni) wilde ze graag deze jumpsuit in een mooie bordeaux kleur.
Als er nog tijd is dan maak ik er nog een zwarte colbert bij deze ben ik al aan het uit tekenen.
Genoeg te doen nog de komende 3 weken.

Ben ook nog bezig met een babydeken van blokken met hartjes, het patroon vond ik hier
Heb inmiddels al een hele stapel gemaakt, moet er nog een aantal, dit doe ik vooral s'avonds voor de tv dat vind ik heerlijk ontspannend en je haakt zo een blok weg.

Het is hier heel slecht weer dus ik ga me zo even storten op de jumpsuit voor mijn dochter.

 

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie machine. Daar ga je heel veel plezier aan beleven!!
    ben weer benieuwd naar je komende creaties. Word vast heel mooi.
    lieve groetjes Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw mooie machine. geniet lekker van het uitproberen!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wooow heb m even gegoogled, wat een functies en wat een steken! Mijn naaimachine heeft 14 steken en 2 knoopsgat functies :) Maar ik wilde ook een hele simpele (en geen geld voor een hele uitgebreide). En met 2 jongens denk ik niet gauw siersteken nodig te hebben.

    Wel superfijn dat hij zo'n brede doorgang heeft! ik maak niet heel vaak een quilt of boxkleed, maar met zulke dingen is het wel heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er ook wel even over nagedacht of ik het zou doen want het is veel geld, maar mijn oude machine was echt aan vervanging toe dus de knoop doorgehakt om deze toch te kopen ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een mooi nieuw vriendje zeg ;-) Daar gaan vast hele mooie projecten onder vandaan rollen!
    Ik denk dat je vandaag met al dat slechte weer een heel eind bent gekomen en ben erg benieuwd naar de eerste resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben niet ver gekomen want kreeg de hele middag visite, ook gezellig!

      Verwijderen
  5. Proficiat voor je dochter!Ben benieuwd naar de jumpsuit als hij af is.En dat hartje heb ik nog ergens gezien,heel leuk.Ik haak niet graag ;) en je naaimachine ziet er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, moet nog wel wennen hoe makkelijk deze machine naait dus ik ga rustig verder aan de jumpsuit stukje bij beetje zal het wel afkomen!

      Verwijderen
  6. Leuk nieuws alom! Gefeliciteerd met je nieuwe machine! Gefeliciteerd voor je dochter, knap!!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, we zijn super trots op haar dat ze dit heeft gehaald met allemaal heel goede cijfers en beoordelingen!

      Verwijderen
  7. Wat toevallig, ik zou heel graag deze zelfde machine willen. Bevalt hij je al goed? In ieder geval gefeliciteerd met je dochter en veel plezier van je nieuwe aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De machine bevalt me uitstekend er zitten zoveel mogelijkheden op wat het naaien makkelijker maakt (had een heel oude simpele). Veel siersteken, knoopsgaten maken gaat heel simpel!
      Succes met uitzoeken van een nieuwe machine!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!