zondag 28 juni 2015

Hartjesdeken

In de avond vind ik het fijn om voor de tv te haken, dus iedere keer zoek ik een nieuw projectje.
Een tijdje geleden vond ik hier een leuk patroon om een hartjes deken te haken, heb totaal 20 blokken gehaakt en een schulprand zodat je uiteindelijk een deken hebt van 95 x 1,10 dus lekker groot voor in het ledikant of om mee te nemen.
Om de blokken haakte ik 2 toeren vasten en haakte ze aan elkaar, om de deken zelf ook nog een toer vasten en daarna de schulp rand van een vaste, vaste overslaan, 5 stokjes in 1 vaste, vaste overslaan, 1 vaste etc...
Vind 'm erg leuk geworden zo met de paars/roze rand, deze gaat ook in de mand met kraamcadeautjes want er komen nog een paar baby's aan de komende maanden.

Dinsdagavond was het dan zover dat onze dochter eindelijk haar diploma kon ophalen.
Het was een fijne avond en ze kreeg veel complimenten dat ze zich heel goed had ontwikkeld  het afgelopen jaar, ze straalde ook de hele avond (jumpsuit stond haar prachtig en ook hier veel complimenten over gehad).

Op woensdag had ze een sollicitatiegesprek in de zorginstelling waar ze eerder al stage had gelopen en waar ze voor het 3de jaar vakantiewerk zou gaan doen.
Ook dit ging voorspoedig met het resultaat dat ze voorlopig hier kan werken als vaste kracht, iets waar ze natuurlijk heel blij mee is.
Onze week kon niet meer stuk, we zijn supertrots op haar dat ze gaat doen wat ze graag wil, het verzorgen van dementerende ouderen en wat is er mooier voor een moeder dat je dochter hetzelfde werk gaat doen ;-)

Het was een druk weekje waarin de 3 jurkjes werden afgemaakt, deze kan ik nog niet laten zien want ze moeten nog gegeven worden.
Verder maakte ik nog een bijtring met oortjes, het patroon vond ik hier  leuk om te maken en te geven en heel snel klaar als je opeens een kraamcadeautje nodig hebt.
In de oren stikte ik een plastic zakje mee zodat het kan knisperen

De vlaggenlijn werd ook afgemaakt en verstuurd dus de foto's volgen nog als het is aangekomen.
Vandaag even tijd voor andere dingen die zijn blijven liggen de afgelopen week.


8 opmerkingen:

  1. Een stralende dochter! Van harte gefeliciteerd met het behalen van het diploma en de baan. Snel gedaan en heel knap!
    Wat een leuke deken heb je gehaakt! Die oren aan de bijtring zijn ook snoezig.
    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zij echt super trots op haar dat ze zo snel een baan heeft gevonden in deze tijd valt het in de zorg niet mee!
      Waren weer leuke projecten om te maken!

      Verwijderen
  2. Prachtige deken!
    Gefeliciteerd met je dochter, geweldig hoor.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat mooi die deken. Als ik dit soort mooie creaties voorbij zie komen, twijfel ik altijd of ik niet ook aan haken moet beginnen. Maar ik kom al zoveel tijd tekort, hihi.

    Gefeliciteerd met je dochter. Ze straalt bij het ophalen van haar diploma. Fijn dat het gesprek ook goed is gegaan en ze aan de slag kan. toch altijd fijn als ze meteen terecht zijn na de opleiding.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijd komen we denk ik allemaal tekort, wil ook graag van alles proberen :-)
    Zeker fijn dat ze nu gelijk aan het werk kan want daar studeer je toch voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super goed nieuws voor jullie dochter,hé!Succes met voor haar met haar nieuwe baan.Het doet een mama toch wat als ze daar zo staan met hun diploma ...Leuke deken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel fijn gevoel dat ze ook dit diploma gehaald heeft en ze nu gaat werken wat ze heel graag wil!
      Voor jou ook spannend nu je dochter gaat studeren :-)

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!