zaterdag 20 juni 2015

Kraamcadeautjes, jurkjes en de jumpsuit is af

Deze week stond in het teken van kraamcadeautjes, 3 jurkjes en de jumpsuit voor dochterlief werd afgemaakt.
Allereerst maakte ik een kraampakketje voor Merel bestaand uit een labeldoekje, punt slabje en een meneer konijn waar iedere keer een zelfde bloemenstofje in terug kwam, ze hadden al een muziekster van dezelfde stof vandaar de keuze.

Voor Linde maakte ik een labeldoekje en een punt slabje van een stofje met gekleurde olifantjes.

Uit onderstaande stoffen bezig om nog 3 leuke jurkjes te maken, 1 in maat 62 en 2 in maat 74.
 Leuk om te maken en te geven maak ze  volgens het patroon van de droomfabriek
Het resultaat volgt snel want ben er al mee bezig.

Tot slot werd de jumpsuit van dochterlief afgemaakt, moest nog stofknopen maken en knoopsgaten naaien, met mijn nieuwe machine een fluitje van een cent.
Aan het einde van de koordjes deed in nog 2 koordstoppers in een zilver kleur.
Ook moest er nog een zoom in de broek dit heb ik vanmiddag even gedaan.
Nu hangt het setje klaar op de paspop tot dinsdag dan mag ze het eindelijk aan, gevolgd door vrijdag op een bruiloft van vrienden.

Verder ligt de sorbetto top nog te wachten om gemaakt te worden, net als het quiltblok van juni en een vlaggenlijn voor een jongen.
Vervelen doe ik me in ieder geval niet, kom echt tijd te kort maar dat herkennen jullie denk ik wel.


Patroon jumpsuit : LMV zomer 2014
Stof jumpsuit : stoffenstunter
Stoffen labeldoekjes, meneer konijn en puntslabjes : onlinestoffen

9 opmerkingen:

  1. Ja tijd te kort,dat kennen we hier ook ;-) allemaal leuke dingen gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, soms ben je bezig met veel dingen te gelijk en merk je dat je tijd te kort hebt :-)

      Verwijderen
    2. En dan maak je tussen door nog tijd om een leuk pakketje naar mij te sturen.Dank je wel daar voor,echt lief van je.

      Verwijderen
  2. Mooie dingen weer gemaakt!!
    En met wat nog op het lijstje staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dingen allemaal weer, zulke vrolijke stofjes! En de jumpsuit helemaal af, knap! Ziet er geweldig uit.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben zeer tevreden over het resultaat van de jumpsuit ook omdat het zo lang geleden is dat ik kleding gemaakt heb op het kleine spul na dan :-)

      Verwijderen
  4. je bent weer lekker crea geweest,leuk geworden allemaal zeg!
    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!