vrijdag 12 juni 2015

Up date jumpsuit dochter

Hier even een up date van de jumpsuit voor mijn dochter uit de LMV van vorig jaar zomer.
Heb het de laatste dagen een beetje druk gehad en dan schiet het achter de naaimachine zitten erbij in.
Na het knippen etc begonnen met naaien, ben dan een echte twijfelaar zal het wel lukken, zal het wel staan, kan ik dit wel etc...
Vandaag heb ik lekker wat kunnen doen, het bovenstukje aan de broek gezet en de tunnel gemaakt evenals het koord van dezelfde stof.
Dus vanmiddag het uur van de waarheid tijd om te passen, gelukkig het past!

 Even een foto van het vooraanzicht, de knoopsgaten doe ik morgen dat is vrij makkelijk op mijn nieuwe machine gelukkig want dat is nooit mijn sterkste kant geweest.
Ook komen er nog stofknopen aan en de zoom moet er nog ingemaakt worden want ik had  ruim 7 cm extra geknipt want mevrouw heeft nogal lange benen.
De naden van de broek moet ik nog even mooi persen dan valt het mooier.
Het is een vrij wijd model, door het koordje in de tunnel kun je dit zelf bepalen.
Al met al ben ik tot nu toe tevreden en dochter lief ook.
Het weekend ga ik het helemaal afmaken dan is het klaar voor de diploma uitreiking op 23 juni.
Aan het colbert kom ik niet meer toe dus vorige week een leuk jasje gekocht in de stad en gelijk nieuwe pumps voor erbij zwart met een glittertje erin.

Van mijn lieve man kreeg ik pioenrozen 1 van mijn lievelingsbloemen.
Jammer genoeg zijn ze er niet het hele jaar maar nu volop langs de weg hier te koop.




Patroon jumpsuit : LMV  zomer 2014
Stof jumpsuit : De stoffenstunter

11 opmerkingen:

  1. Wauw dat wordt echt een prachtige jumpsuit.
    En wat een mooie pioenrozen, schitterend
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo als je dochter het al zegt:je bent een topper!Knap gemaakt en wij hebben hier diploma afhalen op de 25ste juni!Best spannend,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spannende maar ook een leuke tijd weer een stapje verder naar de volwassenheid, het gaat snel!

      Verwijderen
  3. Erg mooi hoor! Niet nodig om te twijfelen!! En wat lief die prachtige pioenrozen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, heb al vrij lang geen kleding genaaid op babykleding na dus is wel even wenen weer maar het ging gelukkig goed!

      Verwijderen
  4. Supermooi zeg, zowel de jumpsuit als de pioenrozen! En dan ook nog een groot compliment van je dochter, leuk. Dat wordt een mooie dag 23 juni, veel plezier alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Mijn dochter vind het geweldig dat ik dit maak voor haar:-)

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!