donderdag 9 juli 2015

3 Jurkjes en labeldoekje

Een paar weken geleden maakte ik 3 jurkjes naar het patroon van de droomfabriek een leuk en eenvoudig patroon om te maken en zeker leuk om te geven.
Het jurkje heb ik inmiddels al een aantal keer gemaakt als kraamcadeautje en het viel iedere keer goed in de smaak.
Het eerste jurkje werd gemaakt in maat 62 van een stofje met vosjes in combinatie met een witte stof met grote oranje stippen voor de binnen kant.
Voor de schoudersluiting witte kamsnaps, de onderkant werd afgewerkt met een biasband met kantje.
De zijkant sluit met een elastiekje en een knoop oranje met witte stippen.
Naaide er ook een maatlabel in deze heb ik gekocht bij Mamarieke handig want zo weet je de maat en het lijkt zo net gekocht.
De andere 2 jurkjes maakte ik in maat 74 omdat er toch vaak kleine maatjes als cadeau gegeven worden waar ze snel zijn uitgegroeid en nu moet ze hier nog ingroeien.
Het hertjes stofje had ik al eens gebruikt voor een jurkje en had gelukkig nog een stukje over waar het net uitging, de binnenkant rood met een klein wit stipje, rode kamsnaps en een biasbandje met stippen en een kantje.

Als zijsluiting rood elastiek en een rood met witte stippen knoop.
Het andere jurkje werd gemaakt van een poëzieplaatjes stof, toen ik dit stofje zag was ik er gelijk helemaal weg van, dat heb je soms.
Voor de binnenkant een zachtroze stof met fuchsia kleine stippen, fuchsia kamsnaps en biasbandje met kantje.

Het zoeken naar een knoop was niet makkelijk, uiteindelijk vond ik deze op de markt.
Had nog een stukje stof over dus daar werd nog een labeldoekje van gemaakt.
Al met al weer leuk om gemaakt te hebben en de reactie was super, ze was er heel erg blij mee en daar doe je het toch voor!



Patroon jurkje : de droomfabriek
Stoffen : onlinestoffen
Labeldoekje : eigen patroon, lint van hema, action 

7 opmerkingen:

  1. Je hebt weeral prachtige cadeautjes gemaakt.Vooral dat met die hertjes vind ik leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blijven leuke jurkjes om te maken en te geven!
      Dat stofje is nu helemaal op jammer genoeg!

      Verwijderen
  2. Leuk gedaan! Staat dat van de elastiek en knoopje bij de beschrijving van de droomfabriek of zelf bedacht? Zou het ook eens willen proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat staat in de beschrijving, je hebt dan wat meer ruimte om het jurkje aan en uit te trekken. Is een leuk patroon en niet moeilijk.
      Succes met maken!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!