woensdag 1 juli 2015

Op de valreep

Door de drukte van de afgelopen weken kwam ik slecht aan mijn quiltblok van de maand juni toe van de quilt cursus van sew natural .
Het lag al wel geknipt maar de tijd en de puf om het s'avond te maken het kwam er niet van.
Nu het zo warm is om buiten te zitten ( we hebben alleen een balkon waar de zon de hele dag op staat te branden) ben ik vanmiddag even aan de slag gegaan.
Het viel nog niet mee want dit blok naai ik voor het eerst op mijn nieuwe machine dus ik moest even uitzoeken hoe ik alles moest instellen.
Aan het eind van de middag had ik er 2 gemaakt en ben ik weer tevreden over het resultaat.
Iedere keer ben ik weer verbaasd hoe je door een aantal dingen aan elkaar te naaien en vervolgens weer te snijden of te knippen de mooiste patronen krijgt waar je eerder van dacht hoe krijg ik dat voor elkaar.
Voor dit blok gebruikte ik dezelfde stoffen als blok 4 en 5, vanaf het volgende blok weer 4 andere stoffen (heb ze al uitgezocht), ben benieuwd naar het patroon van juli.




Patroon quiltblok : sew natural
Stoffen : stenzo (eline pellinkhof) 



4 opmerkingen:

  1. Quilten is een kunst op zich. Mooi blok, ik houd wel van driehoeken. Sterkte met die hitte! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is heel leuk om te doen en weer eens wat anders! Het is erg warm maar dan doen we alles maar een tandje lager als het mogelijk is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi resultaat je flying geese! En die warmte is inderdaad nog even afzien.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blokken! Ben benieuwd naar je volgende stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!