donderdag 16 juli 2015

Sorbetto top met mouwen

Eindelijk is mijn sorbetto top af, heb de top aangepast omdat ik een wat grotere maat (46) heb.
Na het speuren op internet kwam ik verschillende tops tegen met mouwen en een plooi aan de binnenkant gestikt zodat het mooi op de te verbloemen gedeeltes valt......buikje:-)
Het patroon van de mouwen vond ik vrij smal dat las ik ook bij anderen dus deze werd aangepast zodat het een ruim vallend mouwtje is geworden, nooit eerder gedaan maar je kan zoveel vinden op internet dat dit ook lukte.
De bias werd ook zelfgemaakt al was dit wel een lastig klusje omdat het stofje een beetje glibberde maar het is uiteindelijk gelukt.
De hals en mouw werden afgewerkt met de bias, in de onderkant stikte ik gewoon een zoompje.
Deze versie werd gemaakt van een dun katoenen stof welke ik ooit voor € 2,= op marktplaats kocht, mocht het mislukken dan was het niet zo erg.
Het is een soepel wijdvallend model geworden, ben er tevreden over dus er zullen er nog een paar volgen want het is een vrij eenvoudig patroon om te maken en op de blog van Sew Natural staat een stap voor stap uitleg dus voor iedereen goed te doen.
Het is een gratis patroon van Colette Patterns, even downloaden, printen aan elkaar plakken, stofje uitzoeken en je kunt beginnen.




Patroon sorbetto top : Colette Patterns
Stofje gekocht op marktplaats

11 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt Diane en inderdaad vind je op het internet vaak goede uitleg hoe je iets moet aanpassen,lang leve Google ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig kunnen we van alles vinden op google dat maakt het soms toch wel makkelijker om iets te maken :-)

      Verwijderen
  2. Leuk gemaakt. En met mouwen zelfs. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb er eentje af en de tweede ligt geknipt klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerd! Ik heb het mouwtje ook geprint, maar twijfelde nog of het wat zou worden....
    Ik vind de jouwe zeer geslaagd.
    Toch maar met het mouwtje aan de slag.

    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mouwtje was voor mij te klein dus dat heb ik aangepast, dank je wel dat je de mijne goed gelukt vind :-)

      Verwijderen
  4. Mooie uitvoering, leuk die mouwen. Dat wil ik in de volgende ook toevoegen.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mouwtje valt wel wat klein maar dat is zo aan te passen, ben benieuwd naar die van jou met mouwen!

      Verwijderen
  5. Wat een mooie top is het geworden! Ziet er lekker luchtig uit, ideaal voor de warme zomerdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een luchtig model geworden, laat het mooie weer maar weer komen!

      Verwijderen
  6. Wat een mooie versie zo, snap dat er nog meer gaan volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!