donderdag 1 oktober 2015

Ouiltblokken, gehaakt sterrendekentje, giraffes en een kraamcadeautje

Welkom aan mijn nieuwe volgers, leuk dat jullie mijn blog volgen!

Alweer even geleden dat ik een berichtje maakte, maar dat wil niet zeggen dat er niets gemaakt werd.
De puf ontbrak me alleen om er even voor te gaan zitten om te bloggen......zo gaat dat soms.
Allereerst maakte ik mijn quiltblokken van de maand augustus, die van september liggen klaar om gemaakt te worden dus de achterstand valt nog mee.
De stoffen zijn hetzelfde als van het blok van de maand juli , ook voor de maand september gebruik ik deze kleuren combinatie.
Voor de afwerking moet ik nog even denken wat voor kleur, heb wel een idee maar eerst even bij zijn met alle blokken.

Was in de avond al even bezig met een sterrendekentje, het patroon vond ik hier het is een dekentje geworden wat je makkelijk mee kunt nemen qua formaat, even over de maxi cosi maar ook in een wiegje past het.

Na dit haak project te hebben afgerond zocht ik weer iets nieuws, vond hier een leuk patroon van een giraffe om te haken, alleen amigurumi haken had ik nog nooit gedaan dus een uitdaging.
Met goed lezen en af en toe uithalen is het uiteindelijk gelukt, alleen tijdens het opvullen merkte ik dat het toch iets te los gehaakt was waardoor de vulling zichtbaar is.
Inmiddels bezig met de volgende en die word op naald 3 gehaakt en is dus iets steviger, deze moet nog verder in elkaar gezet worden.
Op internet vind je de leukste knuffels om te maken dus weer een verslaving erbij......

Ook werd er weer een baby geboren deze keer beviel de dochter van onze buren van een zoontje Dani.
Voor hem maakte ik een schouderspuugdoek, een label/knisperdoekje met naam en een bijtring met konijnen oortjes volgens dit patroon.

Voor zijn zusje die de week ervoor jarig was werd een baboesjka kussen gemaakt.
Ze krijgt een nieuwe kamer dus het kussen kwam goed van pas.

Het is een lang bericht geworden zo alles bij elkaar.
Volgende week ga ik met mijn man een paar dagen genieten in Limburg dus even tijd voor elkaar, heerlijk kijk er echt naar uit.
Na mijn vakantie doe ik een give away, de tijd ontbrak me om het nog voor die tijd te doen dus nog even geduld ;-)


9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige creaties! Heel mooi allemaal. Je sterrendeken is ook echt schitterend.
    Wat betreft de amigurumi, ik haak ze zelf heel veel (zoals je weet haha) en ik haak altijd heel strak en daarbij altijd zeker 1 tot 2 maten kleinere haaknaald dan op de wikkel van het garen staat. Mocht je iets willen weten dan mail me maar hoor ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe leuk die giraffe!!Ik haak zelden,misschien het patroontje eens door geven aan mijn mama die doet dat wel graag.Het kussen heb je ook tof gemaakt,net zoals alle andere spullen.Toch ijverig geweest.En joepie er eventjes tussen uit met je man,geniet er maar van.Ik vermoed in het Nederlandse Limburg,hé!?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staan leuke gratis haakpatronen op het net.
      We gaan naar Zuid Limburg heerlijk ff genieten, hoop dat het weer ook een beetje mooi blijft :-)

      Verwijderen
  3. Leuk! Mooie dingen gehaakt. Ik ben juist begonnen met amigurimi voordat ik dekens ging haken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het amigurimi haken vond ik er zo ingewikkeld uitzien maar het valt gelukkig reuze mee!

      Verwijderen
  4. Weer leuke dingen allemaal, je giraffes zijn schattig en die sterrendeken is super! Met die witte randjes ertussen komen de sterrenvierkantjes heel mooi uit.
    Fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die giraffes komen mij bekend voor! Hier wonen er ook al 3 :-) ! Ben benieuwd naar het eind resultaat van de quiltblokken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!