maandag 16 november 2015

Nieuwe hoes, riembeschermers en verkleiner voor maxi cosi

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om een nieuwe hoes te maken voor een maxi cosi.
Vorig jaar heb ik een maxi cosi opnieuw bekleed zoals je hier en hier nog eens kunt lezen.
Dit was een hele klus en omdat mijn oude machine dat maar net aan kon door alle lagen heen zag ik er iedere keer als het gevraagd werd vanaf, jammer want het is erg leuk om te maken.
Had gelukkig alle patroondelen overgenomen zodat er ook een hoes van gemaakt kan worden die over de oude originele bekleding gedaan kan worden.
Met dit idee ben ik aan de slag gegaan vorige week, de hoes is bijna klaar alleen het elastiek aan de boven en onderrand moet er nog worden aangezet en 2 kleine knoopsgaten om de zij flap vast te zetten.
De stof die ik gebruikt heb is een lichtblauwe stof met busjes gecombineerd met een kobaltblauwe effen stof.
Maakte er ook nieuwe riembeschermers bij van het busjes stofje afgezet met blauw biasband.

De verkleiner werd ook helemaal opnieuw gemaakt van de busjes stof met een rand van de kobaltblauwe stof, deze is opgevuld met een dubbele strook fiberfill, deze rand werd ook weer afgewerkt met biasband.
Het maken van de knoopsgaten is heel makkelijk met mijn nieuwe machine, lengte instellen en de stofdikte en dan gaat de rest vanzelf.

Zo ziet het er tot nu toe uit met de verkleiner erin en de riembeschermers.
De komende dagen ga ik verder met de kap en misschien maak ik er nog een zonnedoekje (dooky) bij.


Patroon maxi cosi : overgenomen van oude bekleding
Busjes stof : Herbert textiel
Kobalt blauwe stof : Onlinestoffen
Biasband : markt

17 opmerkingen:

  1. Knap gedaan vind ik,een heel werk vermoed ik maar mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Dit is een hoes en dat is wat makkelijker dan een complete nieuwe bekleding maken!

      Verwijderen
  2. Wat een mooi resultaat! Wel een klus zeg, petje af.

    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt wel mee hoor misschien omdat ik het al eerder heb gemaakt!

      Verwijderen
  3. Wat een klus zeg! Maar het ziet er echt prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg! Wel een behoorlijke klus maar het ziet er supermooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor en dit moet een flink werk zijn geweest! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt wel mee want dit is een hoes die over de originele bekleding heen, al eerder gedaan dus dan gaat de volgende makkelijker!

      Verwijderen
  6. Erg leuk geworden! Je zal er toch maar in mogen zitten straks. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! Is het tricot of katoen? Ik heb die busjesstof in tricot klaarliggen voor een pyjama.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi! Heb je van zo'n hoes toevallig een patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Heb een eigen patroon gemaakt wat ik gebruik als ik een hoes maak voor iemand.
      Bij www.createwithpassion.nl of bij de hippe uil,kun je een patroon kopen wat je kunt uitprinten met een handleiding erbij.

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!