maandag 30 november 2015

Sinterklaas slingers

Voor het werk van onze dochter maakte ik vorige week een paar Sinterklaas slingers om de woonkamers van het verpleeghuis in Sint sfeer te brengen.
Een tijdje geleden had ik eens kleine lamineer hoesjes meegenomen om er slingers voor buiten van te maken, deze kwamen nu goed van pas hiervoor.

Wat heb je nodig voor deze slingers, lamineerhoesjes (groot of klein), Sinterklaaspapier, lamineerapparaat, malletje van een vlaggetje deze is iets kleiner dan het hoesje, schaar, biasband, garen en een naaimachine.
Eerst knip je uit het papier de benodigde aantal vlaggetjes dubbel dan is de slinger mooi dubbelzijdig maar als je 'm aan een muur hangt kun je ook enkel papier erin doen.

Dan alles in de hoesjes en door het lamineer apparaat.
Zoek een biasband uit met de lengte die je wil en naaien maar, maakte ze zelf 3 meter met 12 vlaggen.
Het is even een werkje maar het resultaat is leuk, had zelf maar 3 rollen papier en ik vergat iedere keer om nog een paar anderen mee te nemen.
Als alles aan het biasband zit hoef je de slinger alleen nog een leuk plekje te geven.
Niet zo'n duidelijke foto is bij ons in de gang en het was al donker vandaar de wat matige kwaliteit.
Je kunt deze slingers ook maken voor kerst, verjaardag etc.
Dit was zomaar een ideetje wat ik in mijn hoofd had en wat goed gelukt is.






12 opmerkingen:

  1. Dit is ook een leuke slinger!En die kan eventjes mee gaan nu die gelamineerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar hebben ze de komende jaren wat aan, bewoners en personeel vinden ze erg leuk geworden ;-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Heb een dikkere naald (90) gebruikt en dat ging prima, deze hoesjes zijn niet zo dik als ze gelamineerd zijn.

      Verwijderen
  3. Erg leuk idee! Moet ik voor mijn werk onthouden voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk!! Wij vieren hier Sinterklaas met een grote groep en dit is ideaal om het zaaltje op te fleuren en er een Sinterklaastintje aan te geven. Die ga ik voor volgend jaar maken. Dankjewel voor het idee, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan :-) Je kunt het ook punt vlaggetjes maken maar dit moest even snel dus de originele hoesjes genomen!

      Verwijderen
  5. Oh wat een leuk idee! We hebben net Sinterklaas gevierd met onze sportvereniging maar dit ga ik zeker onthouden, bedankt voor de tutorial!
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan :-), leuk om te maken is weer eens iets anders!

      Verwijderen
  6. Ze zijn echt super leuk mam!
    De bewoners werden er vrolijk van en daar doe je het natuurlijk voor šŸ˜„
    Thanks! X

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!