zondag 17 januari 2016

2 kringloop kastjes gepimpt

Enige tijd geleden kocht ik bij de kringloop 2 kleine ladenkastjes voor op mijn naaitafel.
De ene was nieuw en koste € 4,50 en de andere in allerlei kleuren geschilderd en deze koste €1,= dus dat was een koopje.
Het gekleurde kastje had ik al in gebruik maar die kleuren.....niet echt mijn ding.
Had nog een rolletje plak vinyl liggen ooit eens gekocht bij de action en zeker geschikt voor dit projectje, ook in het kader van dingen gebruiken die ik in voorraad heb.
Dus vanmiddag lekker bezig geweest, het is niet moeilijk alleen even goed opmeten en aan de achterkant van het vinyl staan de centimeters dus dat kan niet mis gaan.
Glad aanstrijken en je hebt 2 mooie nieuwe kastjes die er zeker beter uit zien:-)
Weet nog niet of ik de pootjes ga schilderen of dat ik ze zo laat.
Denk dat ze zo naast elkaar op mijn tafel komen te staan, daar moet eerst even opgeruimd worden want dat is ook weer eens nodig.
Weer iets gebruikt uit de voorraad dus dat gaat tot nu toe goed.

Nu onze zoon het huis heeft verlaten om op zich zelf te wonen hebben we een klein kamertje over, de afgelopen week heb ik daar wat zitten naaien en knutselen maar mijn hobbykamer is boven daar is dit kamertje te klein voor.
Toen ik daar zat ontstond het idee om er een kamer van te maken met onze linnenkast en een mooie grote stoel waar je heerlijk in kunt zitten lezen, een muziekje luisteren of gewoon helemaal niks lekker naar buiten kijken.
Op marktplaats vonden wij een mooie nieuwe grote XL fauteuil bij ons in de buurt dus deze opgehaald dat was nog wel even een toer maar goed de stoel staat nu in de gang.

Ga er een paar mooie grote kussen in maken, daar heb ik ook nog wel een mooi stofje voor.
Het kamertje moet nog even geschilderd en voor een deel behangen worden dus word vervolgd....




12 opmerkingen:

  1. Oh weer een grote stap voor de zoon,alleen gaan wonen!Je kamertje komt stilletjes aan ook wel in orde.De kastjes heb je tof veranderd,veel mooier zo.Hier vind je zulke koopjes niet in de kringloop...misschien moet ik de volgende keer eens over de grens gaan kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door de week was hij op de kazerne en in het weekend meestal bij zijn vriendin en dan komt de tijd dat ze lekker iets voor zich zelf willen hebben, de tijd gaat snel. Vind meestal ook niet van die koopjes hoor nu toevallig wel een keertje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met dat plakplastic heb ik ook een keer een kastje gepimpt! Leuk resultaat hoor. En die lades zitten vast zo weer vol met hobbyspullen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kleine kastje was al in gebruik en vol, in de andere ga ik mijn spullen van de cameo doen.

      Verwijderen
  4. Wat zijn ze leuk geworden je kastjes!
    En heb je straks alles mooi opgeruimd in je kastjes!
    Moet je wel je laadjes netjes houden ha ha..
    leuk hoor een nieuw kamertje oppimpen!
    sukses ermee!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het begin is alles netjes maar na een tijdje dan weet je het wel!
      Het kamertje pimpen is zeker leuk!

      Verwijderen
  5. Heel mooi opgeknapt die kastjes! Ik zou de pootjes toch een kleurtje geven, maakt het voor mij helemaal af maar het zijn natuurlijk jou pronkstukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ze inmiddels roze gemaakt staat toch net iets leuker ;-)

      Verwijderen
  6. Leuk die kastjes! Altijd handig en ze zijn mooi geworden! Dat ziet eruit als een heerlijke stoel zeg!! Dat wordt een heerlijk kamertje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die stoel zit heerlijk maar met een paar kussens erin nog lekkerder denk ik!
      Heb al behang gekocht voor het kamertje nu nog wat tijd :-)

      Verwijderen
  7. Wat is dat leuk geworden! Leuk blog heb je, ik ga nog even verder neuzen.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!