maandag 11 januari 2016

Voor Saar

Op 22 december vlak voor de kerst werd Saar geboren dochter van vrienden van onze dochter en haar vriend.
De vraag kwam al snel of ik een leuk pakketje wilde maken, graag met een dekentje met naam.
Na de kerstdagen had ik totaal geen puf omdat ik een aardige griep onder de leden had en meer in bed lag dan dat ik eruit was.
Het afgelopen weekend ging het gelukkig weer iets beter en werd er begonnen aan het pakketje.
In mijn vorige blog bericht gaf ik aan dat ik zou proberen om alles te maken van stoffen etc wat er in mijn voorraad aanwezig is en dat is hiermee goed gelukt.
Het vlinderstofje had ik al even liggen en vond ik zeer geschikt voor een mooi dekentje, de achterkant is van een zachte fleece dit had ik nog over van dit dekentje wat ik al eerder maakte.
Er werd zelf pippingband gemaakt van biesband en koord ook uit voorraad.
De naam en de vlinders gemaakt uit flockfolie om het geheel af te maken.
Het pakketje bestond verder uit een labeldoek met naam, een giraffe met rammelschijfje en een schouderspuugdoek.

Vanmorgen zijn ze op kraamvisite geweest en ze vonden de cadeautjes heel erg leuk.
Bas en Lotte wens jullie veel liefde, geluk en gezondheid met elkaar en geniet van jullie mooie dochter Saar.

Na ruim 2 jaar nadenken of ik een silhouette cameo zou kopen werd de knoop vlak voor kerst door gehakt, het was wel een uitgave maar door het bij elkaar te sparen is het natuurlijk altijd leuk om dan iets te kopen waar je zoveel leuke dingen mee kan maken.
Voor heen was ik altijd aan het priegelen met de letters voor de labeldoekjes uit te knippen en nu gaat het supersnel, ook de vlinders op het dekentje maakte ik met de shilhouette en dat geeft net dat extra's.
Ben me nu veel aan het verdiepen wat de mogelijkheden zijn en hoe je dingen moet doen, gelukkig staan er veel filmpjes etc op internet.
Binnenkort hoop ik wat dingen te kunnen laten zien wat ik er mee heb gemaakt.


Stof voor het pakketje : alles uit voorraad
Patroon dekentje : naar eigen patroon
Patroon giraffe : Liesellove
Patroon schouderspuugdoek : eigen patroon
Vlinders : bestand uit de shilhouette store

9 opmerkingen:

  1. Leuk setje! En wat leuk dat je ook een cameo hebt gekocht. Je kunt er ontzettend veel mee doen, veel plezier ermee!
    Balen dat je ziek was. Ik hoop dat je goed opknapt.
    Ik ben serieus al een maand niet fit. Hoesten en verkoudheid blijven maar hangen. Tussendoor wel wat op de been, maar nu al drie keer in die tijd echt ziek geweest, niks aan. Ik hoor het wel meer, mensen die echt weken grieperig zijn. Ik hoop dat dit mijn laatste is en dat ik nu echt beter word, want ik wil ook weer naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben erg blij met mijn cameo :-)
      Vervelend dat je zo lang ziek bent moet zeggen dat het bij mij de ene dag beter gaat dan de andere en me nog steeds niet helemaal fit voel!

      Verwijderen
  2. Gelukkig ben je weer wat beter.Mooi setje gemaakt voor Saar.En tof dat je nu een cameo hebt om nog mooier afwerking te leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom heb ik de cameo uiteindelijk gekocht omdat je zoveel mogelijkheden hebt ermee!

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee.
    Wat een leuk setje eb je gemaakt, prachtig stofje heb je ervoor gebruikt.
    Nog beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Voel me nog niet helemaal fit maar goed dat komt wel weer heb in ieder geval af en toe zin om weer iets te maken!

      Verwijderen
  4. Mooie baby cadeautje gemaakt!
    fijn dat je weer bent opgeknapt en als je dan weer iets aan het maken bent,dan word je er weer vrolijk van!
    Leuk zo'n machine ,heb er van gehoord echt gaaf! zal je geen spijt van krijgen!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben echt blij met de cameo je kunt er zoveel leuke dingen mee maken!

      Verwijderen
  5. Wow mooie set! Oh, blijf er ook maar over lezen die cameo. Veel plezier ermee.
    En beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!