maandag 1 februari 2016

Colsjaal gebreid in golfjes patroon

In de avonduren haak of brei ik graag tijdens het tv kijken.
Dit keer werd er een colsjaal gebreid in een golfjes patroon welke ik hier vond, het is eigenlijk een blok van een meebreideken maar het leek mij wel leuk om er een colsjaal van te maken.
Als je het patroon door hebt breit het heerlijk weg en voor je het weet heb je een lekkere warme colsjaal.
Mijn col werd gebreid met naalden 4 en ik gebruikte Fenna garen van de Wibra, dit had ik nog liggen en in het kader van eerst gebruiken wat er in huis is kwam ook dit weer goed uit.
Krijg de kleuren alleen niet goed op de foto wat ik ook probeer.
Als afwerking haakte ik er 3 toeren vasten omheen.
Het is een heerlijk warme col geworden die ik al een aantal keer om heb gehad.

Vandaag een pakketje op de post gedaan, een leuke opdracht die ik al voor de kerst had gehad maar door ziekte en het niet goed kunnen vinden van de stoffen was het nu pas klaar.
Hoop dat ze het morgen ontvangen dus word vervolgd.....

Nu weer op zoek naar een nieuw haakwerkje voor de avond.....nog genoeg garen in de manden boven alleen nog een patroon zoeken.

         



Garen sjaal : Fenna van de wibra
Patoorn sjaal : blok van meebreideken

9 opmerkingen:

  1. Vrolijke sjaal,
    en lekker om wat om handen te hebben als je zomaar zit!
    Overdag kun je het beste foto´s nemen,
    ik loop ook wel eens met een lamp te sjouwen voor meer licht op de foto ha ha!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fleurige sjaal gemaakt.Ik kan haken maar doe dat eigenlijk al jaren niet meer.Ben benieuwd naar je volgende creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind haken en breien allebei leuk, haken gaat wat sneller dus daar kies ik dan meestal voor :-)

      Verwijderen
  3. Ik haak en brei ook altijd voor de tv....zo lastig om stil te zitten hihihi. Lijkt me een heerlijk zachte en fleurige sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!