zondag 21 februari 2016

Etsen met etspasta

De dagen vliegen voorbij en door de drukte hier thuis schiet het bloggen er af en toe bij in denk heel herkenbaar voor velen van jullie.
Vanmiddag ben ik lekker bezig geweest met het etsen van een afbeelding op een leeg potje.
Met de cameo een sticker gesneden, met het etsen is het net andersom je gebruikt de omtrek van de uitgesneden sticker (vergeten een foto te maken), deze plak je strak op het potje, je smeert het geheel in met de etspasta en je wacht 5 minuten of langer dat kan geen kwaad.
Na de 5 minuten spoel je met warm water alles eraf en verwijder je de sticker, een spannend moment want dit was de eerste keer dat ik dit deed.
Heb deze afbeelding aan allebei de kanten van het potje geetst en het is goed gelukt.
Daarna heb ik het potje gepimpt met touw en 2 hartjes, je kunt het gebruiken met een waxinelichtje erin maar ik had nog een doosje merci en dat heb ik erin gedaan en dat staat gezellig op tafel.
Als je dit maakt hou je een sticker over deze heb ik op een bloempot geplakt want weggooien is zonde en het staat ook leuk op zo'n effen pot.
Daarna maakte ik nog een mooie afbeelding uit flex om mijn hoes van de cameo te pimpen.
De middag was welbesteed met een leuk resultaat.

Eens kijken of ik de komende week wat meer tijd heb, er is weer een kindje geboren dus daar ga ik nog wat voor maken en ook nog iets voor het werk van onze dochter.
In de avond ben ik een vest aan het breien onder het televisie kijken, in tricotsteek daar hoef je niet al te veel bij na te denken.


12 opmerkingen:

  1. Leuk he dat etsen?
    Maar let wel op met de etspasta! Ik heb een twee plastic zakjes om het potje zitten. Maar op de een of andere manier 'lekt' er toch iets, ook al zie je dat niet. De glazen kast waar dat potje in staat is nu ook wat 'ge etst'. De kast heeft glazen 'schappen' en daar zit nu een etswaas op. En op de deurtjes ook, maar daar heb ik nu raamfolie op geplakt.
    Dus let goed op hoe / waar je dat spul bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip, had er al een zakje omheen gedaan en in een doosje gezet :-)

      Verwijderen
  2. Lekker bezig geweest! Dat drukke is zeker herkenbaar..... Ik vind het altijd extra fijn als er dan weer een moment van creëren is, heb jij dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben altijd blij als ik even tijd heb om weer iets leuks te maken ;-)

      Verwijderen
  3. oh, dat geeft een leuk resultaat. Daar krijg je vast weer energie van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn hoofd genoeg ideeën dus energie genoeg maar de tijd ontbreekt alleen om alles te doen!

      Verwijderen
  4. Ontzettend leuk geworden!
    Dat bloggen erbij inschiet is inderdaad heel erg herkenbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe resultaten met je cameo zeg!En ja we hebben allemaal wel eens minder tijd om te bloggen.Ben benieuwd wat je verder nog gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staan nog een paar dingen op de planning en ook nog wat wat nog afgemaakt moet worden. Nu nog een potje met wat extra tijd :-)

      Verwijderen
  6. Mooie dingen heb je gemaakt. Mag ik je een tip geven. De etspasta is herbruikbaar. Dus alle overschot eraf halen en terug in het potje. Zo doe je er super lang mee. En alleen de restjes eraf spoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had er niet zo heel dik op gedaan maar bedankt voor de tip ;-)

      Verwijderen
  7. Heel herkenbaar hoor. Voor mij ook al weer tijdje geleden...dagen vliegen voorbij. Maar wat je blogt is wel heel erg leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!