vrijdag 5 februari 2016

Kussenhoesjes

Vlak voor de kerstdagen werd er gevraagd of ik een paar nieuwe kussenhoesjes kon maken in formaat 30 x 50 cm.
2 jaar geleden maakte ik onderstaande hoesjes en het was tijd voor iets nieuws.
Deze keer ging de voorkeur uit naar pasteltinten en zwart/wit tinten voor de achterkanten.
Het was even zoeken maar uiteindelijk vond ik de juiste stoffen bij Piekewieke in België, en de zwart/witte stof bij de kwantum.
Na een paar dagen had ik de stof uit België in huis, bedankt voor de goede service Lieve :-)
Maakte een paar ontwerpen van de mogelijkheden en deze werden gemaild, uiteindelijk werd er gekozen voor 30 cm gekleurde stof en dan aan beidde kanten 10 cm zwart/witte stof welke ook doorliep naar de achterkant.
Tussen de overgang van de stoffen werd er een dun paspelbandje tussen uit gestikt en ook rondom het kussen een wat dikkere paspelband, het paspelband maakte ik zelf van biasband en koord, dit was nog wel een aardig klusje.
De voorkanten van kussen 1 en 2, de zwart/witte stof werd hier verticaal gebruikt.
De achterkanten van kussen 1 en 2, de hoezen sluiten met een flap.
Voorkanten van kussen 3 en 4 hier loopt de zwart/witte stof horizontaal door, zodat niet alle kussens hetzelfde zijn.
De achterkant van de hoesjes, hier ook het patroon weer door laten lopen.
Vind ze zelf erg leuk geworden, inmiddels zijn de hoesjes aangekomen en goed gekeurd!

Voor iedereen die carnaval gaat vieren de komende dagen, veel plezier en geniet ervan!!



Stoffen : Pieke Wieke en Kwantum
Band en koord : markt
Patroon hoezen : eigen ontwerp


8 opmerkingen:

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!