zaterdag 2 april 2016

Pam top en een ander shirt

Toen de LMV van januari/februari 2016 op de mat viel vond ik de Pam top gelijk een leuk model, zag al heel veel verschillende op het internet voorbij komen dus het moest er ook maar eens van komen voor mezelf, vind het soms moeilijk om in te schatten of een model wel bij mijn grotere maat past maar goed als je het niet probeert dan weet je het ook niet :-)
Maten genomen en het betreffende patroon overgenomen, daarna op zoek naar een geschikt stofje.
Vond in mijn voorraad 2 lapjes dunne tricot die eventueel geschikt waren om een proefexemplaar te maken want ik ben altijd bang dat het patroon of model me niet goed past en dan zou het zonde zijn om het van een dure stof te maken.
Het lapje waar de top uiteindelijk van gemaakt werd kocht ik ooit voor €3,50 op marktplaats dus een koopje.
Verlengde het patroon wel met 7 cm dat vind ik in het dragen wat fijner met mijn maat.
Moet zeggen het is een heerlijk shirt geworden dat heel fijn draagt dus hier maak ik er zeker nog een paar van.

Van het andere stofje uit mijn voorraad werd een shirt/tuniek gemaakt van een burda patroon (6716), dit stofje kocht ik ooit voor € 3,= op de markt, het patroon heb ik ooit eens gekregen.
Het shirt paste er met wat heen en weer geschuif precies uit.

Ook dit shirt zit heerlijk het is een dunne tricot dus ideaal voor deze tijd van het jaar.
Het patroon zal zeker nog gemaakt gaan worden maar dan ook een versie met korte mouwen.
In het kader van gebruiken wat je in huis hebt zijn er weer 2 lappen weggewerkt, het gaat heel goed tot nu toe nog geen stof gekocht.

Ga zo weer even zoeken in mijn voorraad want ik heb nu de smaak te pakken dus wie weet wat er de komende week van onder mijn machine rolt.

 

Patroon Pam top : LMV januari/februari
Stof Pam top : coupon marktplaats
Patroon shirt : Burda 6716
Stof shirt : markt

12 opmerkingen:

  1. Je bent goedkoop in het nieuw gezet,hé!Ik ga voortaan ook wat meer proberen om uit mijne voorraad te naaien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook wel eens fijn om voor weinig een leuk stofje te kopen en er dan wat leuks van te maken :-)

      Verwijderen
  2. Goed bezig zeg!Én mooi gelukt hoor!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie shirts zijn het alletwee geworden zeg! Leuke stofjes heb je ervoor gekozen ook. Ik vind het ook altijd fijn als er weer wat uit m'n voorraad weg is maar ben tegelijkertijd ook heel blij met diezelfde voorraad zodat als ik het op m'n heupen krijg ik gelijk aan de slag kan 😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Vind het ook fijn om toch wel een aardige voorraad te hebben en gelijk aan de slag te kunnen :-)

      Verwijderen
  4. zien er goed uit. En af en toe moet de voorraad wat slinken. Zeker zodat je later weer kunt shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Probeer zo weinig mogelijk te shoppen omdat ik wel veel heb liggen en hier eerst maar eens wat van op moet :-)

      Verwijderen
  5. Heerlijk om zulke leuke patronen te hebben die je vaker wilt maken. Veel plezier met dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd handig een basis patroon wat snel klaar is en goed past!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!