woensdag 1 juni 2016

Haken aan hartjes deken

De weken gaan snel en het bloggen schiet er dan wel eens bij in maar goed daar ben ik niet de enige in denk ik zo.
Op dit moment ben ik bezig met een leuke opdracht bestaand uit een gehaakte hartjes deken, boxkleed, naamkussen, naamslinger en nog een aantal bijpassende kussenhoesjes, het word allemaal erg leuk en vrolijk.
Voor de hartjesdeken werd gekozen voor 5 kleuren katoen, wit, lichtgrijs, licht roze,hard roze en fuchsia.
De afgelopen 3 weken werd er iedere avond lekker voor de tv gehaakt met als resultaat 35 hartjes blokken, gehaakt met rio katoen en haaknaald 4.
Nu het laatste stukje het mooi aan elkaar haken en dan nog een rand erom heen haken, wat dat gaat worden dat weet ik nog niet moet ik nog even overleggen.
Vind het heel leuk en ook wel spannend om dit te maken omdat ik eigenlijk nog nooit een dekentje voor iemand anders heb gehaakt ;-)
Inmiddels ben ik al wat verder met het in elkaar zetten, als het af is zal ik het eindresultaat hier laten zien dus word vervolgd.....


Voor het boxkleed, werden onderstaande stoffen uitgezocht deze komen ook terug in het naamkussen, vlaggenlijn en de andere kussen hoesjes.
Hier zie je een deel van de bovenkant van het boxkleed met de stof die gebruikt is voor de achterkant.
Als alles klaar is zal ik het geheel hier laten zien, de naam van het kindje staat op de naamslinger en het naamkussen dus het kan zijn dat dit pas gebeurd als het kindje is geboren in augustus.........dus nog even geduld.......




Heb ook nog een ander boxkleed gemaakt hierover meer in mijn volgende blog.


Stoffen boxkleed, kussens, slinger : Onlinestoffen en rijs textiles
Patroon boxkleed : eigen ontwerp
Hartjes deken patroon : angels handmade
 

8 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar, bloggen schiet er bij mij op het moment helemaal bij in - winter is begonnen en de een na de ander is ziek...
    Wat een ontzettend leuke opdracht, dat wordt een prachtige deken!!! En ook weer prachtige stoffencombinaties voor de andere dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sterkte met de zieken, hier moet het mooie weer nog komen ;-)
      Leuke opdracht er kwam iedere keer nog weer wat bij.

      Verwijderen
  2. Oh zo herkenbaar. Het is hier ook hartstikke druk, wat niet betekend dat er niets gebeurd. En bij jou is dat zo te zien ook.
    Je bent weer bezig met een aantal superleuke projecten, die stuk voor stuk er prima uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie heeft er geen tijd tekort ;-)
      Ben altijd wel bezig met iets.

      Verwijderen
  3. Volgens mij hebben we allemaal enkele uren per dag te kort ;) Leuke gehaakte ♥ tjes, mooie kleurencombinaties ook trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een dag is zo voorbij vooral met werken en alles wat er nog bij komt, maar goed gelukkig toch ook nog wat tijd om dingen te maken ;-)

      Verwijderen
  4. Zo wat een leuke opdracht. Gaat vast weer prachtig worden, het begin ziet er in ieder geval al heel mooi uit! Ook hier schiet het bloggen er vaak bij in...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, het is een leuke opdracht en ook weer wat andere dingen om te maken, tijd hebben we allemaal tekort ;-)

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!