zaterdag 29 oktober 2016

Labeldoekjes, slab, sticker, cactussen en haken aan een deken

De afgelopen week  ben ik best wel  lekker bezig geweest.
Als eerste had ik een opdrachtje voor 2 labeldoekjes en een slab, vind het altijd een sport om het te maken van een lapje wat nog niet eerder hiervoor is gebruikt en zo vond ik onder in een mand nog 2 stukjes met busjes, perfect voor deze opdrachtjes.
Voor Mats de busjes in rood, groen en lichtblauw, had geen rode flock meer in huis wel nog groen dus deze gebruikt en vind het een leuk resultaat geworden.
De achterkant is een grijze badstof en voor de sluiting van de slab werden 2 groene kamsnaps gebruikt.

Voor Zayn werd de beige busjes stof gebruikt in combinatie met een blauwe flock, de achterkant een beige badstof.

Voor de ruimte waar onze wasmachine en droger staat werd een sticker gemaakt, dat breekt een beetje de witte deuren in de hal.
Het bestand komt uit de shilhouette cameo store.

In de avond werden nog een paar cactussen gehaakt voor op het kamertje want het was nog een beetje kaal op de kast en dit fleurt weer een beetje op.
Het patroon kun je hier vinden en is gratis.

In de avonduren haak ik aan de landleven jubileum deken in de kleur pastel.
Het patroon is ontworpen door Janneke Assink  ook bekend onder de naam jipbyjan, hier vind je ook informatie over het pakket etc.
Het haken van de wiebers is niet echt moeilijk, na een paar heb je het patroon wel door en gaat het vanzelf.

Er worden 61 hele wiebers gehaakt, heb er nu 50 af en dan een nog aantal halve en dan kan de deken in elkaar gezet worden wat ook nog een aardig klusje is en waar ik nog niet helemaal uit kom hoe het moet.
Als het goed is zijn ze bezig met een filmpje te maken dus tegen de tijd dat ik er aan toe ben zal dat wel online staan.

Heb ook nog een leuk mutsje en sjaaltje gemaakt maar dat kan nog niet gepost worden want dat moet nog worden gegeven.

     

Labeldoekjes en slab ; eigen patroon en stof uit voorraad.
Sticker : ontwerp shilhouette store
Patroon cactussen : wolplein en garen restjes uit voorraad.

9 opmerkingen:

  1. Mooi gelukt je labeldoekjes en slab,erg personelijk zo met de naam erop!
    Gezellig gemaakt voor je was.....
    en lekker haken voor de deken mooi hoor,een heel werk!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, het haken gaat eigenlijk vanzelf als je het patroon door hebt:-)

      Verwijderen
  2. Leuke dingen weer! Ik zag je labeldoekjes op IG, leuk hoor met al die vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! De cactussen staan leuk bij de deurstop die je van je dochter hebt gekregen ;-)
    Ik ben benieuwd naar de deken, zal wel weer een mooie worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De deurstopper heb ik inderdaad bij de andere cactussen gezet staat erg leuk!

      Verwijderen
  4. Oh die sticker voor je wasplaats,zo mooi!Ik heb ook al verschillende gepind voor mezelf maar ik heb gene cameo ... Toffe cadeautjes en cactussen gemaakt.Ik ken dat niet die wiebers,ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben er zelf ook tevreden over, wil wel een sticker voor je proberen te maken hoor moet je alleen even mailen welke je voorkeur heeft :-)

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!