woensdag 7 december 2016

Grijs sterrensetje, slofjes, kerstkaarten en kralen omhaken

In mijn vorige blog bericht liet ik een dalton broekje zien voor een kraamcadeautje, afgelopen week werden daar nog 2 shirtjes bijgemaakt in maatje 62 en een schattig klein mutsje.
De stofjes kocht ik vorig jaar op een stoffenmarkt en dat waren couponnetjes van ongeveer 40 cm, heb nu nog een heel klein stukje over van het sterrenstofje de effen stof is op!
Het patroon van de shirtjes is van de dromenfabriek en kun je hier vinden, ook de uitleg is prima.
Op de foto ook de lightbox  welke ik kreeg van de goede Sint (dochter).
Bij het setje werd nog een paar slofjes/sokjes gebreid.
Van de sterrenstof heb ik ook nog een stukje jogging liggen deze is heel zacht van binnen dus daar word nog een klein jasje van gemaakt, heb nog even de tijd want de baby waar het voor is komt pas in maart maar je kan het beter allemaal maar klaar hebben denk ik dan maar.

Gisteren de cameo maar even op tafel gezet om een paar kerstkaarten te maken, dit gaat supersnel en er zijn leuke bestanden te koop in de store.
Voorheen begon ik al in oktober met kaarten te maken maar dat is nu met dit apparaat niet meer nodig.
 Heb er nu een aantal af en vanavond worden er nog een paar bijgemaakt, altijd leuk om te doen en ik weet dat een aantal mensen het erg leuk vind om een zelfgemaakt kaartje te ontvangen.

Een ander projectje waar ik aan begonnen ben is het omhaken van grote kralen om wat rammelaars en speenkoorden te maken, weer eens iets anders om te geven als kraamcadeautje.
Maak eerst een groot aantal gehaakte kralen dan kan ik straks achter elkaar doorgaan met het in elkaar zetten ervan.

Het weekend de kerstspullen van boven halen en het huis weer in kerstsfeer brengen, lekker gezellig met alle lichtjes etc..


5 opmerkingen:

  1. Wat een hoop leuks weer! Die kleertjes echt zo zoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaarten! Daar heb ik de cameonog nooit voor gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dingen weer. Die light box is ook wel heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi pakje en lieve slofjes. Mooie kaarten ook!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!