woensdag 4 januari 2017

Tunisch haken en een shirt bedrukt

Allereerst nog de beste wensen voor 2017, dat het maar een mooi jaar mag worden in alle opzichten en voor iedereen!
Mijn voornemen is in ieder geval om toch te proberen iedere week een berichtje te maken want bloggen is ook nog steeds erg leuk!

Met de cameo werden er nog een aantal kleine items voor de lightbox gemaakt, je kunt hier zelf een invulling aangeven en je bent niet afhankelijk van wat er in de set zit.
Zo kun je de lightbox geheel naar je eigen smaak invullen, het is wel even een klusje maar het resultaat is zeer leuk!

Voor dochterlief werd er een shirt bedrukt met de voor haar zeer toepasselijke tekst I am not a morning person, ze heeft nogal last van laten we zeggen een ochtend humeurtje ;-)
Ze kon er wel om lachen en heeft het shirt de hele dag aangehad.
Krijg de kleur niet goed op de foto maar deze is echt mooi bordeaux rood, de letters gesneden van goudkleurige glitterflex, staat heel mooi bij elkaar.

Op verschillende blogs zag ik een tunisch gehaakte sjaal voorbij komen, had dit nog nooit gedaan laat staan zo'n tunische haaknaald gezien, dus me hier even in verdiept en een naald gekocht om het te proberen.
Het is de tonsurton sjaal van by claire en het patroon kun je hier vinden, kan het iedereen aanraden het is makkelijker dan gewoon haken en ook weer heel erg leuk om te doen.

Had nog wat bollen oudroze en creme liggen ideaal voor dit project, inmiddels ben ik over de helft dus hoop hem van de week af te hebben.





10 opmerkingen:

  1. De lightbox daar moet ik mij ook nog in verdiepen.
    Wat is de cameo toch een fijn apparaat he? Je kunt er zoveel mee. Ik heb er echt nog nooit spijt van gehad.
    Ook nog de beste wensen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sjaal. Ook ik heb een tunische haaknaald aangeschaft en ga me eraan wagen. Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt heel leuk om te doen!
      Ben benieuwd wat je gaat maken!

      Verwijderen
  3. Tunisch haken dat wil ik dit jaar ook eens proberen!! Het ziet er mooi uit in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi allemaal! Prachtige sjaal.
    Leuk elke week een blogje, ik ga het ook proberen.
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop dat het mij en jou ook lukt om het iedere week te doen!

      Verwijderen
  5. Dat is een goed voornemen. Ik volg je niet in dat voornemen, kom er gewoon niet aan toe... maar ik kom graag bij je lezen! Wat een prachtige sjaal zeg. Het shirt voor je dochter is ook tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weeral iets moois geprobeerd!Dat t shirt vind ik heel mooi gemaakt.Voor mezelf gelukkig niet van toepassing ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!