woensdag 22 maart 2017

Kraampakketje, rompertjes babydekentje en 2 Cals

Gisteren kon eindelijk het kraampakket gegeven worden aan het schoonzusje van dochterlief.
Het was allemaal al een tijdje klaar maar de kleine Jenayo liet nog even op zich wachten.
Gisteren om 0.42 uur werd hij geboren dus ze gingen gisteren gelijk even langs in het ziekenhuis om het pakketje te overhandigen aan de kersverse ouders.
Het pakket bestond uit een dekentje van wafelkatoen, de achterkant van super zachte flanel, had nog een sterrenstof over van de 2 lakentjes hier werd pippingband van gemaakt en tussen uit gestikt wat een leuk effect geeft aan het dekentje.
Verder nog een dalton broekje en 2 bijpassende shirtjes en een mutsje en nog een paar gebreide slofjes.

Had papieren kadotasjes gekocht en op de 1 werd een sticker gemaakt en de andere werd versierd met washi tape en een kadolabel waar iets op geschreven kon worden.
De ouders vonden het een superleuk pakket, wens ze veel liefde geluk en gezondheid met elkaar!

Voor 2 collega's die voor het eerst oma gaan worden werden 2 rompertjes gepimpt.
De ene met roze flockfolie omdat ze al weten dat het een kleindochter gaat worden, de andere met zilveren flexfolie omdat dit nog niet bekend is.
De dames vonden het een heel leuk en lief gebaar om dit zomaar te krijgen.

In de avond uurtjes haak ik graag tijdens het televisie kijken dus er werd een patroon gezocht waar niet te veel bij nagedacht hoeft te worden, had nog een aantal bollen colour crafter in voorraad liggen dus werd er begonnen met een babydekentje in de blanketstitch of bobbelstich.
Heb gekozen voor de kleuren okergeel, donkergrijs en wit vind het zelf een mooie combi en het haakt heerlijk weg.

Ook doe ik mee aan de Spring Lane Cal van drops design, je krijgt iedere week een clue om te haken dat vind ik het leuke van deze cal dat je nog niet weet hoe het er uiteindelijk gaat uitzien.
Dit blok bestaat uit clue 1 en 2, moet me hier wel op concentreren gelukkig staat er een filmpje bij hoe het moet anders zou het me niet lukken denk ik.
Deze 10 vierkantjes was de clue van afgelopen week, morgen komt er weer een nieuwe clue ben benieuwd.

Op 31 maart begint de Nuts about squares cal waar ik ook aan mee ga doen, toen deze deken voorbij kwam was ik gelijk verliefd op de mooie blokken.
De bollen liggen klaar heb niet gekozen voor het standaardpakket maar een pakket uitgezocht bij de breibar zij hebben een aantal pakketten samengesteld en deze kleuren vond ik supermooi bij elkaar.
Het zijn blauw/groen tinten met wit, ben benieuwd dit word ook weer een uitdaging.

Jullie zien wel vervelen zal ik me de komende tijd niet.







6 opmerkingen:

  1. Jij gaat weten wat te doen de komende weken!Mooi pakketje maar dat had ik op Instagram al gezegd,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben altijd bezig alleen ontbreekt soms de tijd een beetje maar dat hebben we allemaal! Vind teveel dingen leuk om te doen!

      Verwijderen
  2. Zoveel en alles even mooi! Dat was een flink kraampakket en alles even leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, nu heb ik via de link naar de pakketten van de breibar gekeken.... Fout, fout, fout. Ik vind het nog steeds een geweldige deken. En nu ga ik toch weer twijfelen. Ik hoop dat je regelmatig updates plaatst hier en op IG. Geniet ik zo in ieder geval mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!