zondag 16 april 2017

Jurkje voor mezelf

Met het mooie weer van vorige week kreeg ik echt zin om weer eens wat voor mezelf te naaien.
De keus viel op het patroon Vlieland van schnitreiff een eenvoudig jurkje om te maken en snel klaar.
Het patroon overnemen ging vrij snel omdat het erg overzichtelijk is, gelukkig want ik heb er zo'n hekel aan om te doen.
Gisteren heb ik het jurkje gemaakt van een coupon moest wel het 1 en ander aanpassen want het leek wel een aardappelzak het was veel te groot dus heb er aan beidde kanten 3 cm af gehaald en nu zit het perfect.
De halsboord was ook veel te lang dus daar heb ik ook een paar cm af gehaald en deze kan nog wel iets korter.
Al met al ben ik tevreden en ga ik er nog zeker 1 maken met het aangepaste patroon.

Gisteren kreeg ik van mijn man een grote bos pioentulpen echt heel erg mooi wat een bloemen zitten daar aan nooit eerder gezien.
Heb ze verdeeld over 2 vazen, 1 staat er op de tafel en de andere op de kast wat geeft dit een voorjaarsgevoel, nu maar binnen want buiten is het hier niet echt lekker een beetje somber jammer genoeg.
Wens iedereen fijne paasdagen, geniet ervan met elkaar!


Patroon : vlieland schnitreiff
Stof : coupon van de markt

6 opmerkingen:

  1. Ja, die patronen!! We zijn nu eenmaal niet standaard!

    Maar als je het patroon aangepast hebt, ben je de volgende keer zo klaar.

    Pioentulpen? Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar ze zijn wel prachtig. Zo mooi vol!

    Ik ga nog even verder bij je kijken. Ik heb je blog net ontdekt!!

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mijn blog hebt ontdekt hoop dat het leuk vond!
      Die tulpen zijn echt bijzonder had er zelf ook nog nooit van gehoord!

      Groetjes Diane

      Verwijderen
  2. Vaak ziet het plaatje er leuker uit dan de werkelijkheid. Heb ook wel eens zo'n aardappelzak gemaakt maar heb het nooit helemaal naar tevredenheid gekregen. Blij voor je dat het je gelukt is, leuk stofje heb je ervoor gebruikt!
    En die bloemen vind ik toch wel zo mooi! Ik hoop dat je lang van ze mag genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Patronen zien er vaak op een plaatje leuk uit, gelukkig was het niet zo moeilijk om aan te passen.
      Stofje is een tricot coupon en vond 'm wel leuk voor een proefjurkje!
      De tulpen staan nog prachtig!

      Verwijderen
  3. Wat een mooi soort tulpen,nog nooit van gehoord of gezien!Gemakkelijk dat we zelf aanpassingen kunnen doen,hé!Ziet er een zalig draagbare jurk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tulpen zijn heel apart had er zelf ook nog nooit van gehoord terwijl we hier redelijk dichtbij de tulpen telers zitten, het is weer eens wat anders!
      Gelukkig was het geen moeilijke aanpassing dus dat lukt dan nog wel;-)

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!